Най-големите автомобилни играчи ще попречат на изпълнението на Парижкото споразумение

Поне така твърдят еколози, според които Toyota, Volkswagen и Hyundai/Kia ще произведат 400 млн. повече автомобили с ДВГ

Пламен Георгиев,
задръстване ДВГ

iStock

Н ай-големите световни автомобилни производители планират да произведат около 400 млн. повече дизелови и бензинови автомобила, което не е устойчиво за постигане на целта за намаляване на световната температура с 1,5 градуса, твърди проучване.

Учени от Технологичния университет на Сидни (UTS), Университетът по приложни науки на индустрията в Бергиш Гладбах и Грийнпийс Германия са сравнили степента, с която светът трябва да приеме автомобилите с нулеви вредни емисии със степента, с която основните автомобилни производители планират да произвеждат различни модели.

Докладът, който се фокусира върху 12 световни компании, показва, че производството на автомобили с ДВГ няма да позволи да се постигне целта от парижкото споразумение.

Въглеродният бюджет от 53 Gt позволява продажбата на допълнителни 315 млн. автомобили с двигатели с вътрешно горене към 2022 г.“, се посочва в доклада. „В същото време обаче прогнозните продажби на автомобили с ДВГ варират между най-малко 645 млн. и 778 млн. автомобила. Това представлява надвишаване от 105% до 147% в сравнение със съвместимия с 1,5°C брой продажби на коли с ДВГ.“

Докато редица компании планират да спрат производството на автомобили с ДВГ, Toyota се очаква да произведе 63 млн. повече бензинови и дизелови автомобили спрямо прага за устойчиво развитие (еколозите боравят с подобни определение: праг за устойчиво развитие), следван от Volkswagen с 43 млн. и Hyundai с 39 млн.

От своя страна еколозите искат да щракнат с пръсти и изведнъж всички да започнат да продават електромобили. Професор Свен Теске от UTS иска „до 2030 г. най-късно всички нови автомобили на пазара трябва да са електрически”.

Източник на статията: theguardian.com

екология еколози ДВГ