П омните ли ненормалните събития около новината, че Tesla лансира най-малкия си и достъпен модел? Би трябвало, защото тогава, буквално за ден-два, Tesla събра над 250 000 предварителни поръчки за модела. И всяка една от тези поръчки бе подплатена с $1000. В последствие броят на поръчките надхвърли 400 000, а на хората им бе обещано, че Tesla Model 3 ще влезе в производство през 2017 г. Да, но това става все по-нереално.
И новината идва не от кой и да е, а от Адам Джонсън, анализатор в компанията Morgan Stanley, натоварен да отразява всичко около Tesla. Той бе наречен от New York Times „Мажоретката на Tesla”.
Но щом мажоретката на Tesla вече не вярва, че Илон Мъск ще се изпълни обещанието, явно нещата въобще не вървят според предвиденото.
А то беше: старт на серийното производство в средата на 2017 г. и достигане на високообемно производство в края на същата година. Компанията планираше в края на 2018 г. да може да се похвали с достигане на границата от 400 000 произведени автомобила, за да може да изпълни всички предварителни заявки.
Обещанията на Илон Мъск:
Соларният покрив на Мъск ще е по-евтин от обикновения
Илон Мъск предвижда изграждането на Gigafactory II в Европа
Когато роботите отнемат работните места на хората
Анализаторът на Morgan Stanley смята, че компанията на Илон Мъск ще е много, много далеч от тези цифри. Според него, през 2019 г. „Tesla” ще може да произведе само около 60 000 от своя най-достъпен модел. През 2020 г. производственият капацитет ще се увеличи до 130 000 бройки.
Казано грубо, едва към 2022 г. ще могат да бъдат изпълнени всички тези над 400 000 предварителни заявки, получени за Model 3. Но ще има ли кой да чака дотогава? Балон ли са високопарните слова на Мъск? Ще се спука ли този балон? Предстои да видим.
Четете още:
Производството на новата Honda CR-V започна първо в САЩ
„Фолксваген” ще става най-големия производител на електрически автомобили
Honda Civic с над 500 000 на километража е най-бързият автомобил с предно