Може ли суперколата Yangwang U9 да притесни Ferrari и Rimac

Електричката идва с 1287 к.с. и цена от едва 233 000 долара

Мартин Дешев,
YangWang U9

BYD / YangWang

Д ъщерният бранд Yangwang на BYD има сериозни намерения да разбие пазара на луксозни и спортни електрически автомобили. След като привлече внимание с огромния SUV U9, сега тя иска да притесни Ferrari, Rimac и останалите производители на супер- и хиперавтомобили, съобщава CarScoops.

Компанията започна да продава в Китай своя нов суперавтомобил U9. Тя го представи миналата година и изпълни заръката си да го пусне на пазара в началото на 2024 г. Цената му е доста по-висока от първоначално очакваното – 233 000 долара, при слухове, че ще струва 137 000.

И все пак, дори и при тази по-висока цена, U9 има големи шансове да стане един от най-популярните спортни електрически автомобили. Причината е, че за тази цена клиентите получават 4 електромотора, 1287 конски сили и 1685Nm.

U9 обещава спринт от място до 100 км/ч за 2,36 секунди и максимална скорост от 309 км/ч. Според BYD U9 ще измине класическите 400 метра за 9,78 секунди. Колата е малко по-бавна от Rimac Nevera, но пък хърватският хиперавтомобил струва цели 1,8 млн. долара.

По цена U9 е в класа на McLaren Artura и други сходни суперколи, но пък предлага динамика като за хиперавтомобил. Това е атрактивна комбинация, която би трябвало да се хареса на ентусиастите.

Но има и някои проблеми. Хората, които купуват подобни автомобили, обикновено държат и на историята на марката. Yangwang е практически съвсем нова, непозната марка. Тя няма потекло с множество успехи и рекорди. Това ще е проблем за колекционерите, но не и за младите ентусиасти. А Yangwang се насочва именно към тях, като предлага дизайн и функции, които са по вкуса на по-младите.

U9 използва платформата е4 на BYD, както и окачването Disus-X. Моделът има някои специални трикове, като завиване на място като танк, както SUV-а U8. Освен това може да се движи само на три колела и да подскача.

Има и някои по-сериозни възможности, като динамично управление на окачването в реално време, за да гарантира максимална стабилност в завоите. Батерията е 80kWh и обещава пробег от 465 км. при нормално каране. Поддържа цели 500kW бързо презареждане и възможност за използване на две зарядни едновременно.

Не трябва да се забравя, че това е и само първият опит на BYD / Yangwang в сферата на спортните коли. А компанията е показала, че се учи много бързо, така че дори и U9 да не успее да притесни опитните производители на спортни и хиперколи, това много скоро може да се промени.

коли автомобили електрически автомобил електромобили хиперавтомобил BYD Yangwang