Mercedes-Benz може да извади нови компактни електрически модели по-късно тази година, заяви изпълнителният директор на компанията Ола Калениус, цитиран от Autonews.
Те са базирани на новата MMA платформа в Щутгарт.
Mercedes ще продължи да продава компактни автомобили, въпреки че вече набляга на по-големи и луксозни модели с много по-високи маржове. Включително Maybach, AMG и G-Class.
Средната продажна цена на автомобил с трилъчевата звезда се е повишила с 43 процента от 2019 г. насам и сега е около 73 000 евро.
Обявената през м.г. стратегия за фокусиране върху автомобилите от висок клас повдигна въпроси дали Mercedes все още е ангажиран с компактния сегмент.
На въпрос дали ще има бъдещи инвестиции в по-малки автомобили, Калениус отговори:
Краткият отговор е да“.
И добави:
Но ние ще се съсредоточим върху моделите, които смятаме, че са най-успешните в световен мащаб. Можем по-късно тази година дори да загатнем как ще изглежда това бъдеще.“
В момента Mercedes продава седем основни компактни модела в Европа, изградени на платформата MFA2: A-Class, B-Class, A-Class седан, CLA купе, CLA комби, GLA (плюс EQA EV) и GLB (плюс EQB EV).
Планира да намали този брой до четири през следващите години.
За разлика от бъдещата MB.EA архитектура за по-големи автомобили, която е само за електрически автомобили на батерии, MMA може да вади и модели с двигатели с вътрешно горене, въпреки че е проектирана около изцяло електрическо задвижване.
Първите нейни творения се очаква да бъдат пуснати на пазара през 2024 г.
Сегментът "начално ниво", който включва около 20 000 продажби от марката Smart, представлява 595 916 броя от 1,04 милиона продажби на леки автомобили на Mercedes-Benz Group, или около 29 процента.
Това е намаление с 2 процента спрямо 2021 г., докато общите продажби са нараснали с 5%. Продажбите в луксозния сегмент се повишиха с 9 процента, а в "основния" ръстът е 8 на сто.
Калениус описа новата компактна стратегия на Mercedes като "начален лукс”. Той планира да увеличи цените на компактните модели в опит да повиши маржовете по-близо до общата си цел от 14 процента.