Mercedes: Дизелът все още има бъдеще

На събитие, посветено на дизеловата мощност, Mercedes обясни стратегията си в тази посока

Пламен Георгиев,
Mercedes Benz E Class Estate

, Mercedes-Benz

Mercedes-Benz E-Class Estate

Б ъдещето ще е електрическо, но Mercedes продължава да вярва в дизела, особено за автомобили от високия клас. С новия CLA, който ще бъде представен в Рим през март 2025 г., компанията е на път да представи нов мек хибриден бензинов двигател, който обещава да бъде супер ефективен.

Но, за по-луксозните автомобили, исторически предназначени за тези, които изминават много километри всеки ден, дизелът ще продължи да бъде важен избор, както с четири-, така и с шестцилиндрови версии. Всъщност базираната в Щутгарт компания обясни, че не възнамерява да спре да инвестира в това гориво като преходна технология, която ще продължи да прави поне толкова дълго, колкото й е позволено.

Защо Mercedes все още вярва в дизела?

Според изявление на компанията на събитие, посветено специално на дизеловата мощност, дизелът все още представлява 74% от предпочитанията на клиентите в сегмента „Автомобили” и 90% за търговски превозни средства със звезда в решетката. Според компанията успехът се дължи на непрекъснатите инвестиции, направени в тази технология през последните десетилетия, които са довели до значително намаляване на разхода и емисиите.

Днес най-новото поколение двигатели, като OM654 и OM656, всъщност не само отговарят на най-строгите разпоредби за вредните емисии, но също така се интегрират много добре с хибридни решения, включително plug-in хибридни версии, способни да се движат до 120 км в електрически режим.

От С-клас нагоре

Обръщайки се от настоящето към бъдещето, що се отнася до следващите няколко години, Mercedes обяви, че е решил да съсредоточи бъдещето на дизела в горните сегменти, започвайки със C-Class, стратегия, която според производителя, в дългосрочен план ще позволи ползите от тази технология да бъдат максимизирани за по-големи и по-тежки модели, където дизелът дори днес остава ненадминат по отношение на въртящ момент и консумация.

От къде произтича любовта между Mercedes и дизела?

Отговорът се нарича 260D от 1936 г., първата кола в историята, на която дизелов двигател е монтиран стандартно, решение, което след това еволюира благодарение на турбодизеловата технология през 1970-те и благодарение на системата Common Rail през 1990-те. Но това не е всичко, защото в средата на 2000-те години компанията е пионер в технологията AdBlue, която направи своя дебют в еволюцията Euro 6 на V6 OM642, първо в E-Class 320 Bluetec и след това в ML, GL и R 350 Bluetec. И накрая, последното поколение двигатели е съвместимо с модерни биогорива като HVO100, като днес представлява върха на еволюцията на тази технология.

Източник на статията: motor1.com

дизел ДВГ Mercedes-Benz