П рез 1982 г. появата на Mercedes-Benz C-Сlass предизвиква истинска истерия, отваряйки вратите на луксозните модели на компанията за масовата публика. Прадядото на сегашния С-Сlass, моделът 190, имаше недостатъци, но въпреки това и до днес си остава любимият автомобил на хиляди хора, успели да се докоснат до премиум сегмента благодарение на него.
Първото, което трябва да знаете за С-class e, че той не може да бъде наричан малък, тъй като е дълъг над 4,5 метра.
Клиентите на C-Class са два основни типа: хора в “златна възраст”, които предпочитат комфорта и елегантността, и техните деца на възраст между 30 и 40 години, които залагат на спортен дух и индивидуалност.
Така за вторите Mercedes предлага лице, изградено от три дълги, хоризонтални “греди” и голяма трилъча емблема, които характеризират модификацията AVANTGARDE (решетка в стила на SL). Подобна компановка е с над 50-годишна давност в легендата 300 SL "Gullwing" от 1954 г. Излъчването може допълнително да се оптимизира със спортен пакет AMG. Версията ELEGANCE е с 3-измерна радиаторна решетка, докато при CLASSIC този елемент е с традиционна форма.
Другата голяма новост в модела е замяната на двете двойки кръгли предни светлини с трапецовидни фарове, подобно на тези в оригинала 190.
Голяма роля за плавната возия на С-класата има окачването Agility Control, което автоматично коригира настройките на амортисьорите в зависимост от условията на пътя.
BMW M5 (E60): M като Мюнхен, 5 като 507 к.с.
Роудстър-гъзарийка под формата на Mercedes SLK
Opel Insignia OPC: Най-желаната светкавица
Както и преди, гамата от мотори е една от най-богатите, като всеки може да открие нещо за себе си сред осемте мотора (5 бензинови и 3 дизела). Базовите мотори са 4-цилиндрови, 1,8-литрови с мощност 156 и 184 к.с. Другите три са V6 с работен обем 2,5, 3,0 и 3,5 литра и мощност съответно 204, 231 и 272 “коня”.
Дизелите пък са два 4-цилиндрови, 2,2-литрови с мощност 136 и 170 к.с. и въртящ момент от 270 и 400 Нм. Трилитровият V6 генерира 224 к.с. и 510 Нм. С изключение на С 350, всички други модификации на С-клас са с 6-степенна механична предавателна кутия и Agility Control. Нова разработка е трансмисията за С 320 CDI, докато флагманът С 350 разчита на 7G-TRONIC.
Четете още:
Баварският трансформър BMW 440i Cabriolet (тест-драйв)
Влиза ли Porsche във водовъртежа на „Дизелгейт”?
Subaru WRX STI с 600 к.с. е направен за атака на „Нюрбургринг”