Lexus извади новия кросоувър LBX за Европа, не е електрически

Размерите и тенденциите предполагат това да е електромобил, но не, това е любимата хибридна тема с 1,5-литров бензинов мотор и NiMH батерия

Lexus LBX

, Lexus

STOP&GO: LBX е първият модел, който е изграден на нов вариант на глобалната платформа за малки модели GA-B.

Lexus вади нов модел и ново име в европейската си гама. LBX е най-малкият Lexus до момента, което е идеална представка той да е електрически, но не, отново става въпрос за пълен хибрид. От компанията смятат, че той ще е геймчейнджър за Lexus, да видим на какво се основава подобна вяра.

За пръв път модел на Lexus се разработва изцяло в Европа, за пръв път модел на Lexus се кръщава с три букви след могъщия суперавтомобил LFA.

За дизайна на LBX може спокойно да са каже, че най-атрактивният (поне за мен) в европейската гама на марката. Най-същественият аспект е оформлението на предницата, която „чупи” типичната за последното десетилетие радиаторна решетка. Среловидно оформените фарове и LED светлинен подпис разделят решетката, която продължава да е огромна и трапецовидна, но започва по-ниско.

 STOP&GO: LBX е дълъг 4190 мм, широк е 1825 мм и е висок 1545 мм. Междуосието е 2580 мм.

Lexus

STOP&GO: LBX е дълъг 4190 мм, широк е 1825 мм и е висок 1545 мм. Междуосието е 2580 мм.

Предните А-колони са изтеглени по-назад, като така кабината изглежда компактна, а предният капак по-дълъг, създавайки усещане на спортна машина. Под колесните арки са монтирани 18-ки, докато късите надвеси и дръзкото скосяване на покрива допълнително подсилват динамичното излъчване на автомобила.

 STOP&GO: Теглото на модела е 1280 кг, обемът на багажника 332 литра, минималният диаметър на завой е 10,4 метра.

Lexus

STOP&GO: Теглото на модела е 1280 кг, обемът на багажника 332 литра, минималният диаметър на завой е 10,4 метра.

LBX се задвижва от ново поколение самозареждаща се хибридна система, състояща се от 1,5-литров 3-цилиндров бензинов мотор, както и нова батерия NiMH. Мощността е 136 к.с., въртящият момент е 185 Нм. Абсолютно същото задвижване като в Toyota Yaris, за която писахме днес. Да, спортно излъчване, но нищо спортно като задвижване.

Lexus

Интериорът изглежда изпълнен в доста опростена конфигурация, която не „не мирише на лукс”. Има 12,3-инчово дигитално приборно табло (за пръв път в модел на Lexus). Lexus Link Connect се управлява от 9,8-инчов сензорен екран. Като опция се предлага head-up дисплей. Багажникът е с обем 332 литра (FWD модели).

Lexus ще вкара LBX в производство в края на 2023 г. Продажбите му в Европа и избрани световни пазари ще започне в началото на 2024 г.

Lexus Lexus LBX