Класираха най-надеждните баварски двигатели

Имаме четири атмосферни и един турбо мотор

Пламен Георгиев,
BMW S65 двигатели

, BMW

BMW S65

BMW си създаде репутация на производител не само на култови автомобили, но и на страхотни двигатели. В продължение на десетилетия именно баварският гигант се славеше с производството на едни от на съвършените и мощни силови агрегати в автомобилната промишленост.

Сега BMW Blog разказва за най-надеждните агрегати на BMW.

BMW N52

Този атмосферен „шестак” дебютира през 2004 г. като заместник на М54. Двигателят се характеризира с магнезиово-алуминиев блок, променлива фаза на газоразпределение и директно впръскване.

N52 печели доверието на клиентите с плавната си работа, отзивчивост и икономичност. Той е и един от най-леките 6-цилиндрови мотори в своя клас, тежи едва 161 кг.

Двигателят се монтира на Серия 3 (Е90), Серия 5 (Е60) и Х5 (Е70). Най-разпространените проблеми с N52 са свързани теч на масло и проблеми с помпата.

BMW M57

Редовият 6-цилиндров дизел е с принудително пълнене, дебютира през 1998 г. като заместник на М51. Агрегатът се отличава с чугунен блок, Common Rail система за впръскване на горивото, турбокомпресор с променлива геометрия и интеркулер.

М57 се характеризира с висок въртящ момент, икономичност и дълъг живот, благодарение на което става един от най-популярните дизелови мотори в Европа.

Монтира се на Серия 3 (Е46), Срия 5 (Е39) и Серия 7 (Е65).

Най-честият проблем на собствениците с този двигател са инжекторите и свещите, но това дори спада към консумативите, отстраняват се лесно и смяната не е скъпа.

BMW S54

Отново атмосферен 6-цилиндров двигател, дебютирал през 2000 г. като заместник на S50. Той е с чугунен блок, колянов вал от кована стомана, променлива фаза на газоразпределение.

S54 получава признание за високите обороти, високата мощност и звука. Той е и един от най-високо оценените двигатели за времето си, спечелил наградата „Международен двигател на годината” през 2001 и 2002.

Двигателят се монтира на няколко знакови модели, сред които М3 (Е46), Z3 M Coupe и Roaster (Е36), Z4 M Coupe и Roadster (Е85).

Проблемите на мотора са свързани с лагерите, дефекти в системата VANOS, както и високият разход на масло.

 BMW M30

Wikipedia

BMW M30

BMW M30

Атмосферният шестак се появява през 1968 г. като заместник на М10. Блокът му е чугунен, главите на цилиндрите алуминиеви.

М30 предизвикваше възхищение в шофьорите на BMW заради своята плавна работа, надеждност и простота на конструкцията. Той е и един от най-дълговечните двигатели на BMW въобще, останал в производство над 20 години и монтиран на над милион автомобила.

М30 задвижва модели като Е3 2500-3,3 Li, Е9 2800-3,0 CSI, Серия 5 (12), Серия 6 (Е24) и Серия 5 (Е28).

Най-разпространеният проблем с М30 е течът на масло, износване на ангренажната верига и износването на уплътнението на клапаните.

BMW S65

Светият Граал в моторната гама на баварците – атмосферният V8. Премиерата му е през 2007 г. като заместник на S62.

Агрегатът се отличава с лек алуминиев блок, колянов вал от кована стомана, променлива фаза на газоразпределение.

Обичан е заради високооборотния си характер, мощност и звук.

S65 се монтира само на един модел: М3 (Е90, Е92, Е93), но „тупти” също в няколко състезателни автомобила: M3 ALMS, M3 GT2, Z4 GT3 и Z4 GTE.

Най-честите проблеми, свързани с този двигател, са лагери, дроселова клапа и проблем с регулиращия клапан при работа на свободен ход.

двигатели BMW баварски двигатели красация Топ 5 автомобирни технологии