Класическите коли замърсяват по-малко от новите. С едно важно условие

Проучване стига до извод, който знаем - производството на електромобили товари с много повече въглеродни емисии. В бъдеще това ще се промени

Jaguar classic cars

Jaguar

К ласическите автомобили замърсяват много по-малко околната среда в сравнение с новите с двигатели с вътрешно горене, че и с електромобилите, показва изследване на застрахователната компания Footman James, цитирано от carscoops.

Важно условие е да се използват доста по-малко, което в интерес на истината изкривява проучването.

Стар класически автомобил отделя средно 563 кг въглеродни емисии във Великобритания, ако се кара 1200 мили (близо 2000 км) годишно. Толкова средно са километрите, които изминават този тип возила.

Съвременните коли замърсяват доста по-малко при по-голяма употреба, но още от заводите излизат с голям въглероден товар.

Според изследването Volkswagen Golf e отговорен за 6,8 тона CO2 при производството си. А електромобил като Polestar 2 - 26 т. СО2. При това положение е трудно да се говори за въглеродна неутралност. Застрахователите посочват, че класически автомобил трябва да бъде каран 46 години по около 2000 км за 12 месеца, за да изхвърли толкова.

И тук стигаме до извод, който отдавна е ясен - колите ще станат наистина екологично чисти тогава, когато и производството им стане такова, когато вече не се използват изкопаеми горива, а енергия от възобновяеми източници.

Производителите са си поставили за цел това да стане през следващото десетилетие. Споменатата Polestar твърди, че първият й изцяло въглеродно неутрален автомобил - от производството до употребата, ще тръгне по пътищата през 2030 г.

Други компании - например германските и азиатските, твърдят, че постепенно ще намаляват енергийната си зависимост към изкопаеми горива. За целта се търсят решения за работата в заводите, а съвременните геополитически процеси само тласкат в тази посока. По принуда.

Заради войната в Украйна и санкциите, например, германското правителство вече няколко пъти призовава индустрията да прави икономии. А в дългосрочен план и като трайно решение - да намери начин да скъса с газа, въглищата и т.н.

Любопитно е, че наскоро Volvo призна, че производството на електромобил генерира със 70 процента повече вредни емисии, отколкото аналогичен модел с ДВГ.

производство на автомобили двигател с вътрешно горене електрически автомобили класически автомобили