Д осега автомобилите следват сравнително сходен жизнен цикъл. Новият модел излиза на пазара, продава се 3-4 години, след което получава фейслифт. И продължава да се продава нови 3-4 години, а после е заменен от ново поколение.
Renault смята да промени тази философия с новия Renault 5 E-Tech. Автомобилът, който дебютира тази седмица в Женева, ще бъде с изцяло различен жизнен цикъл, съобщава AutoExpress.
Той няма да има фейслифт и се планира да се произвежда поне 10 г. и дори 15 години, казват от компанията. Вместо еднократен фейслифт, Renault 5 ще бъде своеобразна платформа, която ще се развива и подобрява постоянно.
Компанията ще пуска актуализации всяка година. Те ще са най-различни. От по-семпли неща като нови цветове и аксесоари, до по-мащабни промени като допълнителни електромотори, размери на батериите и т.н.
Така всеки клиент ще може да конфигурира и персонализира своето Renault 5 изцяло по свой вкус и предпочитание. Първият ъпдейт може да бъде представен още сега. И той ще е допълнителни „пера“ зад волана за избиране на различни нива на интензивността на регенеративното спиране и активиране на режим за градско каране с един педал, т.е. без да се налага да се използват спирачките при нормално движение.
Лорън Лепиер, ръководител на екипа на „петицата“, казва, че за догодина можем да очакваме нови цветове. Освен това обаче се работи и по подобряване на ефикасността на моторите, увеличаване на пробега и др. Лепиер не изключва по-натам да бъде предложена и нова технология за батериите, която да ги направи по-евтини, но по-плътни.
„Няма да запазим същото 5 за седем години. Това е иконичен продукт, така че не искаме да променяме дизайна. Ще променим цветовете и структурата ще остане същата за дълго време – 10, 12 или дори 15 години, както е при Fiat 500. Но можем да сменим всичко вътре в нея“, казва и босът на Renault Лука де Мео.