Д нес мненията като че ли са поляризирани в две крайности – ЗА и ПРОТИВ електрическите автомобили. Всеки един от нас има право на своето виждане, но на този етап изглежда, че двигателят с вътрешно горене няма да умре скоро (макар дните му в Европа да са преброени), докато електромобилът се очертава като бъдещето на индустрията.
На този фон е повече от логична позицията на Hyundai, която не отхвърля нито една от двете опции. Аргументът им в тази връзка също е повече от логичен: много райони в света въобще не са готови за бъдещето, т.е. за електромобилите. Това важи както за Европа, така и за отделни щати в САЩ, да не говорим за други части на света, където словосъчетанието зарядна станция звучи като от научнофантастичен разказ.
Изданието CarExpert, присъствало на демонстрационното представяне на Hyundai N Vision 74 и RN22e, има възможността да разговаря с изпълнителния технически съветник Алберт Биерман.
Продължаваме към следващите нива на вредните емисии [в развитието на двигателя с вътрешно горене]. Нямаме друг избор. Искам да кажа, че не се отказваме от двигателя с вътрешно горене, ние сме световен играч,” коментира Биерман.
Този ход е повече от логичен, тъй като далеч не целият свят е готов за електрическата мобилност.
От доста време в няколко региона по света няма изградена инфраструктура за електромобили.”
Биерман не уточнява дали Hyundai ще инвестира в ново поколение ДВГ или ще доразвива съществуващото.
Трябва да следваме регулациите за вредните емисии и това понякога изисква интензивна развойна дейност. Евро 7, например, е доста предизвикателен. Това е на дневен ред в момента.”
Стандартът Евро 7 се очаква да влезе в сила през 2025 г.
Трябва да се отбележи, че Hyundai работи и по различни задвижващи конфигурации. Една такава се демонстрира с прототипа Vision 74, който разчита на батерия, резервоар за водород и два електромотора.