О чаква се Ford да се присъедини към Red Bull Racing в решетката на Формула 1 от 2026 г. чрез сделка за партньорство с двигатели, съобщава Би Би Си.
По-късно днес (петък) се очаква и официално съобщение за това. То ще дойде от Ню Йорк, където RB ще представи новия си болид.
Твърди се, че автомобилният гигант ще предостави финансова и техническа подкрепа в замяна на това двигателите, които ще бъдат използвани от настоящите световни шампиони, да бъдат обозначени като продукти на Ford.
Моторите всъщност ще бъдат разработени вътрешно от Red Bull Powertrains за новите разпоредби, планирани да влязат в сила за 2026 г. Тогава ще изтече договорът на Honda с австрийците, като се очаква японската компания да се изтегли от Формулата.
А новината за завръщането на Ford в най-комерсиалния автомобилен спорт излезе по-рано погрешка - информационната агенция АНСА неволно и за кратко публикува подадено съобщение от Детройт. То бе изтеглено, но преди това да стане е забелязано от Би Би Си.
Любопитно е, че сделката на Red Bull Racing с Ford идва само няколко месеца, след като преговорите с Porsche се провалиха. Германският бранд искаше да купи 50 процента от тима, но сделката пропадна. Още тогава босовете на “биковете” са предпочели сделката с Ford, преценявайки, че и финансово, и стратегически тя е по-изгодна.
Американският гигант има дълга история във Формула 1. Ford финансираше двигателя Cosworth DFV V8, който доминираше във Формула 1 от 1967 г. до началото на 80-те години. Притежаваше и отбора Jaguar F1 в началото на новияа век и в крайна сметка го продаде на Red Bull след сезон 2004.
Тук някой би казал, че сега всъщност се затваря един кръг.
А добра новина за присъединяване към решетката на Ф1 получи и General Motors - големият съперник на Ford.
Снощи Международната автомобилна федерация (ФИА) съобщи, че стартира процедура за кандидатстване на нови отбори. Това става по-малко от месец, след като Andretti Global и General Motors обявиха сформиране от тим - Andretti Cadillac, който иска да кандидатства за влизане във Формула 1.
Американският алианс лобира пред ФИА, но се сблъсква с опозицията от настоящите състави, които са притеснени, че евентуален 11-и отбор ще намали приходите им.
ФИА обясни, че има "голям интерес от редица потенциални кандидати", но не назова нито един от тях. Те ще бъдат разпитани за техните екологични инициативи и как биха постигнали "положително въздействие върху обществото", след като се присъединят към Формула 1.
Разрастването и привлекателността на световния шампионат на Формула 1 на ФИА е на безпрецедентни нива, каза президентът на централата Мохамед Бен Сулайем. - ФИА вярва, че условията са подходящи за заинтересованите страни, които отговарят на критериите за подбор, да изразят официален интерес към участие в шампионата.”
Той не каза какъв е срокът за подаване на кандидатурите и кога може да се вземе решение. Но по-рано спомена, че новите правила за двигателите през 2026 г. явно са фактор, който привлича интерес.
А горното може да облагодетелства и Porsche, която поне през м.г. удари на камък не само с Red Bull, а и с McLaren.