Ф ормула 1 е свикнала с ефекта на доминото. Само си спомнете до какво доведе решението на Себастиан Фетел да се откаже: Алонсо премина в Aston Martin, Гасли пое към Alpine, а Ник де Врийс към Alpha Tauri (и това без екшъна около Оскар Пиастри в McLaren).
Но светът на Ф1 не е виждал подобни рокади сред тим шефовете никога, при това станали известни само в рамките на ден. Все пак става въпрос за това, че догодина цели четири отбора ще са с нови шефове.
Днес стана ясно, че Ferrari ще бъде оглавен от Фредeрик Васьор, което се очакваше. Но кой да знае, че в същия ден Андреас Зайдъл ще напусне McLaren, за да поеме в посока Sauber! Британският екип пък веднага номинира Андреа Стела за заместник на Зайдъл.
Днес стана ясно също, че Йос Капито напуска ръководното място в Williams, което направи и техническият директор Еф. Ех. Демайсон.
Макар причините за тези рокади да са различни, обединяващото ги е ограничението на бюджета. Преди голяма част от проблемите можеше да се реши със способността на тим шефа да убеди борда на директорите да му отпусне поредния тлъст чек, но това вече не върши работа.
Днес прогресът изисква ръководните длъжности да успяват да се справят там, където спечелването на няколко стотни идва по възможност безплатно (или на цената на ниски разходи).
Но това не бива да обобщава всички случаи, защото всяка една от тези рокади е различна. А напускането на Матиа Биното, след като председателят Джон Елкан и изпълнителният директор Бенедето Виня загубиха вяра в него, доведе до напускането и на Васьор от Alfa Romeo, за да поеме Ferrari.
Но големият удар направи Sauber Group (който след няколко години ще стане Porsche), привличайки Зайдъл. Интересното е, че той няма да бъде тим шеф, а ще помогне за привличането на такъв в екипа.
Колкото и изненадващ да е този ход, той е и логичен, предвид факта, че Зайдъл бе инженер в Sauber, а преди това водеше LMP1 проекта на Porsche.
Екипът на McLaren се поема от Андреа Стела.
Но всички очи ще бъдат насочени към Скудерията, където Фредерик Васьор трябва да се опита да направи това, което преди него не успяха Стефано Доменикали, Марко Матиачи, Маурицио Аривабене и Матиа Биното. Проблем (вероятно) ще има и Карлос Сайнц, тъй като отношенията на Шарл Льоклер с Васьор са приятелски и вече потекоха въпроси до какво ще доведе това тяхно приятелство, когато трябва да се решават сложните въпроси за първия и втори пилот в екипа.