В ече не говорим за слухове, а за официално потвърждение от Херберт Дийс, изпълнителният директор на Volkswagen Group. Той е произнесъл заветното „Да” по време на лайвстрийма "Dialog with Diess" в официалния канал на VW Group в YouTube.
Дийс казва, че планираните драстични промени на спортно-техническия регламент за сезон 2026 г. са дали перфектната възможност за влизане в надпреварата. Той я нарича „последен шанс” това да се случи.
На въпрос защо Ф1, а не друг моторен спорт, Дийс отговаря така:
Ако погледнете към основните спортни събития в света, в моторния спорт се брои единствено Формула 1. Ако участваш в моторния спорт, трябва да участваш във Формула 1, тъй като там ефектът е най-голям. Нещо повече, не можеш да влезеш във Формула 1, ако не се отвори технологичен прозорец, ако няма промяна в правилата: за да може отново всички да стартират при равни условия.”
Дийс казва, че двете марки биха се нуждали от пет до десет години, за да са в позиция да атакуват титлата, ако бяха влезли в спорта в момент без големи промени в правилата. Но от 2026 г. всички ще са с равни шансове. На пръв поглед. Но може би именно Porsche и Audi ще са най-големите шансове, защото няма да имат от какво да се разсейват през следващите години, като и двете вече са започнали програмите си за развитие на двигателите.
Спекулациите за влизането на двете марки във Формула 1 текат от месеци. Към момента подробности как ще влязат Porsche и Audi липсват, но където има пушек, има и огън. А слуховете упорито говорят, че Audi иска да купи спортното подразделение на McLaren за около 500 млн. евро (дори се заговори за 650 млн.). В момента екипът на Зак Браун има договор за доставка на двигатели Mercedes-Benz, но в момента този агрегат сякаш отстъпва на моторите на Ferrari и Honda. Това не е от такова значение, защото Mercedes ще коригират пропуските си. По-важното е, че новата ера за Ф1 от 2026 г. предвижда двигателите да работят със синтетични горива, а най-голям опит с тях имат именно във VAG.
Името на Porsche пък се свързва с това на Red Bull, които от тази година сами произвеждат задвижващите си системи, но и заради които в първия и третия старт от сезона Макс Верстапен отпадна (в първия отпадна и Серхио Перес).
Тук преговорите ще са много, много по-тежки, тъй като говорим за лидера в последните години. Но може да се стигне и до друго решение, може да се отиде към посока за закупуване на някой от по-малките отборите. Нищо към момента не е ясно, което прави света на Формула 1 още по-интересно място, което ще следим с интерес.