Fiat ще продължи да прави малки коли, но електрически

Италианците планират да доминират A- и B-сегменти, да се надяваме на ниски цени, а решението на Ford да свали Fiesta от конвейра е

Пламен Георгиев,
Fiat Centoventi Concept

Fiat

Fiat Centoventi Concept

Fiat се обрича на бъдеща моделна гама, съставена от малки автомобили, независимо (или заради това) че другите производители се оттеглят от пазара. Шефът Оливие Франсоа намеква, че решението на Ford да извади Fiesta в пенсия е „възможност”, пише Autocar.

Италианската компания започва процес на обновяване на моделната си европейска гама, която трябва да стане изцяло електрическа. Плановете на Fiat предвиждат лансирането на 5 модела в следващите пет години, които да се присъединят към 500e.

Процесът ще започне догодина с малък хечбек, който ще използва платформа CMP на Stellantis, която стои в основата на Peugeot e-208 и Opel Corsa-e. Италианците работят и по гама от модели върху нови платформи, вдъхновени от електрическия концепт Centoventi от 2019 г. Възможно е да видим и връщане към живот на името Panda.

Fiat се фокусира върху малките коли, независимо че конкурентите изоставят А- и В-сегментите. Ford наскоро обяви, че дърпа шалтера на Fiesta, а Volkswagen каза, че до две седмици се очаква решението дали Polo ще продължи да съществува като модел с конвенционално задвижване. Това решение дава надежди, че Fiat ще се опитат да продължават да предлагат евтини (сравнително) компактни модели, нещо, което в днешно време липсва на пазара.

Фокусирани сме върху автомобилите от клас A, B, C, но с подходящия двигател, каросерия и технология,” коментира Франсоа. „Малки коли, но с интелигентен пакет”.

Шефът на Fiat казва, че неговата компания трябва да „отвоюва сегмент В отново, като трябва да продължим да доминираме в сегмент А. Знаме защо другите напускат и разбирам това: става по-трудно.”

Но Франсоа признава, че производството на евтини малки електрически коли остава предизвикателство.

Единственият супер доходен, лесен начин да преминеш на ток, е да правиш супер премиум автомобили, защото вграждащ ужасно високите разходи за батерии в нещо, което и без друго е скъпо.”

Fiat