В последните години Porsche (а и всички други компании) похарчи стотици милиони долари, за да намали обема на двигателите си. Новите регулации, които ще влязат в сила в Европа през 2026 г. ще накарат компанията отново да увеличи работния им обем. Един от топ инженерите на Porsche предвижда, че следващото поколение двигатели, разработени за 911, ще е по-голямо от настоящите агрегати.
"През 2026 г. в сила ще влязат нова вълна от регулации, свързани с Евро 7. Това ще са най-стриктните регулации, отнасящи се за вредните емисии, особено в частта, касаеща реалните емисии и тези, отчитани по време на стендовите изпитания,” обяснява Франк-Стефен Валисер, отговарящ за спортните автомобили на Porsche.
Тези драконовски мерки, принудили производителите да гледат към електрификацията, ще поставят лимит на относителната мощност на литър работен обем, което ще означава, че мощността на двигателя ще е законово и директно свързана с работния обем. Автомобилните производители изразходваха много време, пари и енергия, за да постигнат точно обратното в началото на десетилетието, а именно голяма мощност от малък работен обем. Именно затова базовият 911 разчита на 3,0-литров турбо „шестак”.
"Очаквам средно 20% по-голям работен обем на двигателите, отговарящи на Евро 7. Много производители ще скочат от 4 на 6, от 6 на 8 [цилиндъра]”, предсказва Валисер. "Регулациите са изцяло контрапродуктивни на СО2 регулациите”, допълва той.
Увеличаването на работния обем ще вкара производителите в по-големи разходи. По-големите двигатели ще изразходват повече гориво, следователно ще отделят повече CO2, но ще трябва да отговарят на още по-стриктни изисквания (59 г/км емисии СО2).
Това ще постави инженерните отдели пред две възможности: да направят компромис с мощността, или да инвестират повече в по-развити технологии за намаляване на емисиите. Porsche ще поеме по втория път. Валисер казва, че двигателите им ще се нуждаят от 3 до 4 пъти по-големи катализатори спрямо днешните, което ще се равнява на „малък химически завод на борда”, за да се поддържат вредните емисии в норма. Това ще увеличи разходите за разработване и производство на автомобила, а разликата ще бъде платена от клиента.
Той казва също, че дните на мощните атмосферни версии на 911 (като GT3) са преброени. Той смята, че това ще се случи в следващите 10-ина години.
Mercedes: синтетичните горива не са приложима опция
Брюксел ще стимулира продажбата на е-коли с десетки милиарди евро