В чера Nissan показа работещия прототип на футуристичния BladeGlider. Видяхме го за пръв път като статична дизайнерска разработка по време на автомобилното изложение в Токио през 2013 г.
Сега, след две години работа по дизайна, инженеринга и развитието, Nissan BladeGlider еволюира допълнително. Демонстрационните модели разчитат на усъвършенствана конфигурация на шасито с по-тясна предна следа и по-широка задна следа, като по този начин се оптимизира аеродинамичната ефективност и стабилността на управление.
„Летящите“ врати предлагат вълнуващ достъп до кокпита. Отвореният покрив на BladeGlider е подсилен с интегрирана структура срещу преобръщане, осигуряващ вълнението, характерно за открит състезателен автомобил, допълнено от сигурността на купе.
![](https://m.netinfo.bg/media/images/26095/26095781/685-395-nissan-bladeglider.jpg)
Nissan
Водачът седи във формация връх на стрела, изнесен леко пред двамата пътници зад себе си. Чрез монтираните върху волана бутони се контролират системите на BladeGlider, чиито параметри, а именно скорост, състояние на заряда на батерията, режим на регенерация на енергия и карта на въртящия момент, се следят на дисплей. Централният дисплей е обграден от два екрана, на които се показва картина от обърнатите назад камери, монтирани точно зад предните колела, показващи образ на това какво се случва от двете страни и зад автомобила.
![](https://m.netinfo.bg/media/images/26095/26095779/685-395-nissan-bladeglider.jpg)
Nissan
Мощността е 100% електрическа. Изключителната динамика се осигурява от батерия и мотор технология, разработени за BladeGlider от Williams Advanced Engineering. Максималната скорост на демонстрационните автомобили е над 190 км/ч, като спринтът 0-100 км/ч отнема под 5 секунди. Задвижването на задните колела се осигурява от два 130-киловатови електромотора – по един за всяко колело.
Системата разчита на torque vectoring, контролиращ разпределението на въртящия момент между задвижващите колела. Системата torque vectoring има три настройки: Off, Agile и Drift.
Електричеството се доставя от 5-модулна литиево-йонна батерия с мощност 220kW. За батерията и електромоторите е създадени специални охладителни системи.
Двата автомобила BladeGlider ще бъдат представени в Рио де Жанейро през август. Единият ще е статично изложен в Олимпийския парк, докато другият ще предлага динамични тестове на журналисти и VIP гости.
Четете още: