Четири рекорда на кампанията #steniskanabala2017

Пламен Георгиев,
defaultimg

netinfo

К ампанията на Мото-Пфое, чийто партньор е Столичната организация на БЧК, е в полза на български абитуриенти-сираци, които продължават образованието си във висше учебно заведение (ВУЗ).

През 2017 г. общо 2272-ма млади и пораснали абитуриента облякоха тениска, вместо излишно скъпа дреха, на бала, изпращането или годишнината от завършването си през 2017 г. Това е почти два пъти повече от миналата година и всъщност представлява 70% от броя тениски през изминалите три години от старта на програмата, взети заедно.

През тази година сумата от единичните дарения от ученици и абитуриенти е най-високата в сравнение с предишните три години на #steniskanabala, общо 48 857 лева.

В кампанията се включиха 44 училища от цялата страна, което отново е най-голямата бройка участващи учебни заведения досега.

#steniskanabala2017 събра рекордните до този момент 100 634 лева, след като към единичните дарения от абитуриенти се присъединиха корпоративни и частни крупни дарители с обща сума от 51 777 лева.

40 еднократни стипендии за ВУЗ на абитуриенти-сираци от Випуск 2017 се поемат с 80 000 лв. от събрания дарителски фонд. Бенефициентите по програмата #steniskanabala са класирани съгласно регламента, публикуван на официалния сайт.

За първи път тази година #steniskanabala започва и една извънредна инициатива. С останалите над 20 000 лева ще се стимулират студенти-бенефициенти по програмата от предходни години. Тези от тях с много добър успех ще получат допълнително по 700 лева, а студентите с отличен успех средно от годините на следването си досега ще получат по 1000 лева. Партньорът на Мото-Пфое в инициативата, БЧК Столична организация ще събира уверенията за успех и ще предостави тези извънредни средства в рамките на няколко седмици.

На специално създаден сайт www.steniskanabala.bg всеки настоящ, бивш или бъдещ абитуриент може да дари средства, онлайн или по банков път, за образованието на абитуриентите без родители. В знак на благодарност Мото-Пфое му предоставя символа на кампанията – тениска, с която да отиде на бала, изпращането или среща на випуска. Всеки сам избира размера на дарението си, но тениската се предоставв при дарения над 20 лв. Всяка година дизайнът на тениската е различен. Всеки нов сезон на инициативата стартира през февруари, когато започват абитуриентските вълнения и завършва през октомври на текущата година, след като станат известни всички приети за студенти от съответния випуск.

Даряването на средства за зрелостници без родители е дългогодишна инициатива на Мото-Пфое. Стартиралото през 1996 г. ежегодно благотворително модно ревю подпомагаше абитуриенти-сираци от контингента на БЧК и със събраните средства се закупуваха тоалети, аксесоари и куверти за бала им. От 2014 г. Мото-Пфое надгради своята инициатива, като вече помага на абитуриентите без родители от цялата страна да продължат образованието си след 12-ти клас. Вдъхновители на кампанията #steniskanabala са група абитуриенти от Пирот, които през 2013 г. създадоха благотворителна инициатива, събираща средства за деца в нужда. Един цял випуск отиде на бала с тениски, вместо с рокля или костюм и дари спестените пари на деца в неравностойно положение. Година по-късно, Мото-Пфое пое щафетата и продължава инициативата в България.

Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК

BMW X2 е като Х1, но с членска карта за фитнеса

Ares облече Mercedes G-Class в костюм за Хелоуин, даде му 760 к.с. и му иска $700 000

Компании, които изгарят по $1 млрд. на година са секси, но статистически обречени

Източник на статията: Vesti.bg

#steniskanabala2017 благотворителност Мото-Пфое steniskanabala 2017