Без органичения на скоростта на британските магистрали - предизборно обещание или реална възможност?

Лиз Тръс, фаворитката за нов премиер на Обединеното кралство, обеща да разгледа вдигане на всички лимити

,
Великобритания магистрала ограничение

iStock

Л из Тръс, фаворитката за следващ министър-председател на Обединеното кралство, потвърди, че ще обмисли преразглеждане - и потенциално премахване - на ограниченията на скоростта на магистралите.

По този начин тя отговори на въпрос от публиката по време на финалния дебат преди крайния срок за членовете на Консервативната партия да гласуват за следващия си лидер (и по този начин за новия министър-председател).

Тръс каза, че е „готова да разгледа“ ограниченията. Сега максимално разрешената скорост - и то не навсякъде, е 130 км/ч (80 мили в час).

Пълно премахване би отвело магистралната мрежа на Великобритания до германската. Пък и по-напред, тъй като на някои аутобани има лимит. За тези участъци е в сила препоръчително ограничение от 130 км/ч и шофьорите, които предизвикат инцидент чрез превишаване, носят правна отговорност.

Тръс обаче уточни, че за момента не може да даде "точен отговор". През 2018 г. тя се застъпи за увеличаване на ограничението до 130 км/ч с цел да се повиши производителността на нацията.

А независимо кой ще спечели изборите за нов премиер, т. нар. “интелигентни магистрали” вероятно ще бъдат премахнати. Дори и ако това не доведе до падане на лимитите.

Възможно най-скоро трябва да прегледаме тази система и ако не работи, да я извадим от употреба“, рече Лиз Тръс.

“Интелигентните магистрали” се управляват дистанционно чрез промени на трафика, пътната маркировка и т.н. - според това колко натоварено е движението и дали има инциденти. По тях органиченията на скоростта варират.

Те обаче са силно критикувани от всички страни, тъй като се оказа, че по тях катастрофите са станали повече и са довели до повече жертви. При въвеждането им отпадаха и фиксираните отбивки на магистралите. Става въпрос за близо 1000 км пътища.

За премахването на “умните магистрали” призова големият съперник на Тръс - Риши Сунак.

Проблем се оказват спрели автомобили в тази лента, която тук наричаме аварийна. Там се случват инцидентите.

През януари правителството обяви, че няма да строи повече "интелигентни магистрали", докато не разполага с петгодишни данни за безопасността на изградените преди 2020 г.

Консервативната партия ще обяви новия си лидер на 5 септември.

умни магистрали Лиз Тръс Германия лимит на скоростта ограничение на скоростта магистрали Великобритания