R8 е най-спортният модел в гамата на Audi, като от него има две поколения. Първото дебютира през 2006 г., а второто – през 2015 г.
R8 направи доста за спортния отдел на Audi, като през годините колата навлезе в моторните спортове и се радва на приличен интерес и от феновете. С времето имаше и доста различни версии, като една от тях беше изцяло електрическа – R8 e-tron, която беше представена през 2015 г.
Интересът към нея обаче нищожен и бяха продадени по-малко от 100 броя. Затова Audi остави само R8 с традиционните двигатели V8 и V10. Проблемът е, че тяхното бъдеще е ограничено, а и Audi иска от 2026 г. нататък да предлага само електрически модели.
Оказва се, че Audi не се е отказала от идеята за изцяло електрическа спортна кола. В интервю за Autocar ръководителят на техническите разработки на Audi Оливер Хофман намеква, че е възможно да видим и трето поколение на R8.
Той казва, че компанията планира да използва Scalable Systems Platform архитектурата за електрически автомобили на Volkswagen Group, която в момента се разработва. Идеята е тя да е универсална и да може да се адаптира и реконфигурира за множество различни коли, включително „икони като спортни коли и други“.
Хофман споделя още, че Audi вече планира да използва системи и модули от платформата за по-спортни електрически модели. Той обаче не казва дали това включва и R8 или само RS версии на останалите модели.
Според източниците на Autocar, все пак се планира и електрически R8. Колата ще запази същата формула – двуместна, много спортна и ще е най-мощният модел в гамата на Audi. Компанията иска да запази и частичното ръчно сглобяване на новия R8, както е при настоящия. Проектът предвижда продажби на по-малко бройки, но и на висока цена, но засега не е известна дата за представянето му.