П рез август т.г. Alfa Romeo показа своя лимитиран суперавтомобил 33 Stradale, който бързо спечели симпатиите на феновете. Компанията вече работи по друг подобен проект, който ще го наследи, съобщава Autocar.
Следващият модел ще следва същата формула и ще е вдъхновен от друга класика от историята на Alfa Romeo. Компанията дори е започнала да се допитва до потенциални клиенти, включително притежатели на Stradale, кои други класически модели биха искали да видят обновени по този начин, казва Кристиано Фиорио, ръководител на стратегическите проекти на Alfa Romeo.
Клиентите вече са предложили модели от 60-те и 70-те години, като четири конкретни коли са събрали най-голяма подкрепа. Фиорио очаквано не казва кои са те. Компанията отново ще запази в тайна повечето подробности и ще разкрива много малко за модела.
Тя е създала нов отдел в Stellantis, който е кръстен Bottega – от италиански „студио“ или „работилница“. 33 Stradale е била „много добро първо упражнение“ за отдела, който сега ще продължи работа по новите проекти.
33 Stradale е била разработена за 16 месеца, като се използват шаси и двигател от Maserati MC20. Всички 33 бройки са продадени и има дълъг списък чакащи, които се надяват някой от купувачите да се откаже, за да вземат мястото му, казва Фиорио.
Той не коментира и спекулациите кои модели може да бъдат пресъздадени, но казва, че не е задължително всичко да бъде с ретро привкус. „Трябва да направим нещо, което ще бъде прието добре от клиентите“, казва Фиорио.
Със сигурност колата ще е лимитирана. Всеки модел от Bottega ще бъде не повече от 50 броя или по-малко. „Ако отидем над това число, се губи майсторството и просто се връщаме в нормалния начин на работа“, казва Фиорио. Планът е Bottega да предлага нов модел на всеки две-три години. Така и наследникът на 33 Stradale се очаква през 2026 г., като той казва, че противно на очакванията, максималната печалба не основната цел на колите, а чрез тях компанията иска да увеличи стойността на бранда си.