33 Stradale е последният модел с ДВГ на Alfa Romeo

Занапред ще има само хибриди и изцяло електрически коли

Мартин Дешев,
Alfa Romeo 33 Stradale

Alfa Romeo

Alfa Romeo зарадва очите на автомобилните почитатели с поредния си шедьовър. Компанията представи лимитирания суперавтомобил 33 Stradale, който ще бъде една от най-важните коли в историята ѝ и то поради множество причини. Представители на Alfa Romeo разкриват пред Autocar защо 33 Stradale е толкова специална.

От колата ще има само 33 броя. Всички те вече са разпределени на клиенти, които са показали, че уважават историята и „иконичността“ на колата. 33 Stradale е била показана на потенциалните клиенти като скица по време на Гран при на Formula 1 на Монца през 2022 г. Две седмици по-късно всички 33 бройки са били разпродадени.

Alfa не коментира цената на колата официално. Според спекулации, тя е около 2 млн. евро, като ще варира според нивото на персонализация, което избере всеки клиент. А възможностите ще са наистина много. Alfa Romeo казва, че нито една 33 Stradale няма да е еднаква с останалите. Клиентите ще могат да персонализират множество детайли, че дори и да изберат последните 8 цифри на VIN номера.

Има няколко неща обаче, които не подлежат на много промени. 33 Stradale ще може да се поръча само в три цвята: син, червен или бяло с червени декали като оригиналната 33 Stradale. Другото, което не може да се персонализира, е спецификацията – Tributo или Alfa Corse.

Клиентите съответно могат да изберат дали искат тяхната 33 Stradale да е с бензинов двигател или изцяло електрическа. Досега са потвърдени поръчките на 10 бензинови и две електрически версии. Останалите клиенти все още обмислят какво да изберат. Те имат време, тъй като първата бройка ще пристигне при собственика си чак на 17-ти декември 2024 г., а последната – до 2026 г.

Очакванията са, че версията с V6 двигател ще доминира. Особено след като това ще бъде последният автомобил на Alfa Romeo с изцяло традиционен двигател. Занапред всички останали предложения на компанията ще са хибриди или изцяло електрически. И двете модификации са само с автоматична трансмисия и няма да се предлага „ръчка“.

Проектът е започнал през юли 2021 г., като по него работи екип от 49 инженери. „Искахме да създадем нещо, което да е достойно за историята ни, да е в тон с бранда и да накара Алфистите да се гордеят“, казва изпълнителният директор на Alfa Romeo Джан-Филипе Импарато.

суперавтомобили автомобили коли Alfa Romeo