Stellantis може да се наложи да затвори заводи поради риска от големи глоби от Европейския съюз за неспазване на целите за емисиите CO2, заяви шефът на автомобилния производител за Европа, Жан-Филип Импарато.
Европейските автомобилни производители трябва да продават повече електрически автомобили, за да намалят емисиите CO2, или рискуват санкции като част от усилията на блока за ограничаване на ефектите от изменението на климата. Автомобилната индустрия успешно лобира за повече време за спазване на изискванията, тъй като глобите ще се основават на емисиите за 2025-27 г., а не само през 2025 г.
Импарато каза, че целите все още са недостижими за автомобилните производители, в следствие на което концернът е изложен риск от глоби до 2,5 милиарда евро в рамките на „две-три години“.
Говорейки на конференция на 1 юли в долната камара на парламента в Рим, той заяви, че без значителни промени в регулаторната ситуация до края на тази година „ще трябва да вземем трудни решения“. Това е така, защото Stellantis ще трябва или да удвои продажбите си на електрически автомобили, което е невъзможно, или да намали производството на бензинови и дизелови превозни средства, каза Импарато, за да подобри микса на задвижващите агрегати на автопарка си в полза на електрическите.
„Имам две решения: или ще настоявам с пълна сила (за електрическите)... или ще спра превозни средства с двигатели с вътрешно горене (ДВГ). И следователно ще затворя заводи“, каза той, като в един момент спомена завода на Stellantis в Атеса, Италия, най-големият завод за лекотоварни автомобили в Европа.
Импарато каза още, че Stellantis търси петгодишно удължаване на по-строгите европейски правила за емисиите CO2 за микробуси. Той също така повтори, че Stellantis подкрепя предложенията за създаване на нова категория по-малки автомобили в Европа, които ще бъдат на цена под 15 000 евро. Коментарите му относно малките автомобили дойдоха, след като председателят на Stellantis Джон Елкан призова Европейския съюз да одобри правила, които да позволят на автомобилните производители да произвеждат евтини малки автомобили в Европа, подобни на японските kei cars.