ZF показа отопляем колан, който вдига пробега на EV през зимата

Технологията не е нова, виждали сме подобни във Ford и Mercedes, но все пак предизвиква интерес

,
ZF Heat belt

ZF

Е дно от предизвикателствата пред производителите на батерии е зимният сезон. Заради ниските температури производителността пада, най-вече по отношение на пробега. В бъдеще, когато се променят химическият състав и пакетирането, ще се промени и това.

Но ще минат години, поради което разработки като тази на ZF за отопляеми предпазни колани буди интерес. Компанията я представя на CES в Лас Вегас.

На първо място трябва да изтъкнем, че концептуално тя не е нова. В края на 2018 г. Ford подаде патент в САЩ, описващ подробно как работи технологията. Бяха илюстрирани няколко варианта с различни дизайни. Около година по-късно Mercedes представи експерименталният ESF, който включва същата идея, намерила приложение в GLE.

Става въпрос за топлинен пояс, който приема формата на отопляем предпазен колан. Предназначен е основно за електромобили. Идеята е, че колата ще използва по-малко енергия от батерията, за да загрее цялото купе.

Според ZF, благодарение на технологията пробегът на EV при ниски температури може да се увеличи с до 15 процента. Вградените нагревателни проводници осигурят равномерно усещане за топлина, като същевременно минимално увеличават дебелината на лентата.

ZF

Използвайки около 70 вата мощност, предпазните колани могат да се нагряват до 40 градуса по Целзий. ZF казва, че топлинният колан се държи като обикновен предпазен, което означава, че колата не би трябвало да преминава през никакви модификации.

Нагревателните проводници са вплетени в структурата и местоположението на контактните елементи за електрическите нагревателни вериги е избрано така, че да не пречи на работата или прибирането на колана.

Не е ясно дали е проявен интерес от производител за вграждане на технологията.

ZF отопляем колан колани предпазни колани