П рез последните няколко месеца Tesla беше доста пестелива по темата за новата батерия 4680. Това беше сериозно притеснение за инвеститорите, тъй като новата батерия е критична част от бъдещето на компанията.
Притесненията нараснаха още повече, след като производството на Model Y в гигазавода в Берлин стартира със старата архитектура, базирана на клетките 2170. След това в Тексас бе стартирано лимитирано производство на Model Y с 4680, а наскоро Model Y започна да се произвежда в Остин и със старата батерия.
По време на конферентен разговор на тема финансови резултати за Q2, основните въпроси са били насочени именно към батерията 4680. От компанията са признали, че имат производствени проблеми с новата батерия, включително с технологията за сух електролит. Tesla потвърди, че производството на новата батерия не е достатъчно за 1000 автомобила седмично, което значи, че годишният капацитет би бил под 4 GWh. Но целта на Tesla е да постигне това „много преди края на годината”.
Дрю Баляно, старши вицепрезидент в Tesla, потвърди, че компанията планира да стартира производството на батерията 4680 в Тексас през настоящото тримесечие.
Производствените линии бяха допълнително интегрирани, но все още имаме някои предизвикателства за преодоляване в Тексас и Берлин. Целта ни за Тексас е да започнем производство това тримесечие и се целим да надхвърлим капацитета на Kato преди края на годината.”
„Kato” е пилотната поточна линия за клетките 4680 във Фримонт, Калифорния. Компанията отчита средномесечен ръст на производството от „Kato” по 35% от март.
Tesla не разчита само на собствено производство на 4680. Panasonic изпрати първите проби на партньора си и започна собствен пилотен проект в Япония през май. Миналата седмица стана ясно, че заводът за серийно производство на този тип клетки ще бъде построен в Канзас. Samsung прави пилотна линия за 4680 в Чеонан, като се очаква да започне серийно производство по-късно през годината в Малайзия.