Шофьорите смятат, че в новите коли има много технологии, които не решават проблеми

Те не виждат полза от доста от иновациите

Мартин Дешев,
mercedes amg e53

Mercedes-AMG

П рез последните години автомобилните производители започнаха огромна технологична надпревара помежду си. Те внедряват все повече нови технологии в колите си, с които да привлекат внимание и да спечелят модерния клиент, за когото смятат, че иска най-модерните екстри.

Това действително е така, но изглежда има разминаване между разбиранията на производители и шофьори какво всъщност искат. Поне така изглежда от проучването на JD Power, съобщава CarScoops. „Индексът за технологични изживявания“ открива, че шофьорите не виждат смисъл в доста от най-акцентираните от компаниите екстри.

Собствениците на коли например не виждат стойност в допълнителните дисплеи за пътника на предната седалка. Те описват тези екрани като „ненужни“ и сложни за използване. Самите дилъри също не са много очаровани от тях, защото удължават и усложняват процеса по предаване на колата на клиента, тъй като трябва да се отдели повече време да бъдат обучени как да използват този екран.

Шофьорите не харесват и автономните системи в сегашния им вид. Въпросните се нуждаят от вниманието на шофьора по всяко време и съответно не решават никакъв проблем.

Собствениците са недоволни и от екстри като лицево разпознаване, пръстови отпечатъци, управление с жестове. Те определят тези екстри като решаващи проблеми, които дори не виждат като такива. Освен това често са и причина за посещение в сервиз – колите с жестово управление отчитат 43,3 проблема на 100 автомобила.

Именно тук е разковничето. Шофьорите искат технологии и екстри, които решават реални проблеми.

Например системата за сигнализация за обект в сляпата точка. Това е една от много добре оценяваните екстри от шофьорите. Също и, изненада – изкуственият интелект. Но в много специфични ситуации – например да автоматизира и оптимизира управлението на климатроника.

Според JD Power автомобилните производители трябва да обърнат внимание на това разминаване. Те губят милиони долари в разработката и внедряването на технологии, които не се харесват толкова много на клиентите и в някои случаи дори ги дразнят. Предлагането на екстри, които решават текущи проблеми и желания на шофьорите, ще има много по-положителен ефект, казват анализаторите.

технологии автомобили коли