Шофьорите не знаят как да ползват асистиращите системи

Най-голям проблем за водачите е адаптивният круиз контрол, просто не знаят как да го ползват.

Пламен Георгиев,
Audi A3 седан адаптивен круиз контрол

Audi

П роучване на Американската автомобилна асоциация (AAA) стига до извода, че адаптивният круиз контрол създава най-големи главоболия на водачите. Стига се до извода, че шофьорите са склонни да се предоверяват на системата, което влошава безопасността.

ААА установява, че има шофьори, които мислят, че автомобилът ще спре, когато засече неподвижен обект на пътя. Други мислят, че адаптивният круиз контрол ще помогне за избягване на неподвижно препятствие, което не е така.

Една от причините за това непознаване на системата се крие във факта, че шофьорите не биват обстойно запознати с модерните електронни помощници, преди да седнат зад волана на нов автомобил. И за това са отговорни дилърите, тъй като не предоставят достатъчно информация за работата на системата.

А проучването показва точно обратното: днешните автомобилни технологии изискват по-подробно запознаване на клиента със свойствата и възможностите им, а не „учене в движение”, както се изразяват от ААА. „Собствениците на нови автомобили трябва да бъдат ефективно обучени, преди да използват тези системи на пътя.”

За да се избегнат фатални грешки, ААА съветва собствениците на нови автомобили следното:

Не правете предположения какво може и какво не може да направи технологията; системата за подпомагане на шофирането не трябва да се бърка със системата за автономно управление; тествайте системата на пътя във възможно най-безопасните ситуации. И накрая: водачът винаги сам е отговорен за управлението и управлението на автомобила е негова отговорност, затова не трябва да се предоверява на която и да е система.

технологии адаптивен круиз контрол круиз контрол