В продължение на повече от година BMW тества i5 във всевъзможни пътни и климатични условия. В момента моделът е на финалната фаза от този тестови цикъл, като се правят последни фини настройки по окачването и системите за подпомагане на водача, преди моделът да бъде представен за пръв път след само няколко седмици.
Флагманът BMW i5 M60 xDrive е оборудван стандартно с Adaptive Suspension Professional с електронно контролирани амортисьори. Като опция се предлага и за BMW i5 eDrive40. Благодарение на последната версия на BMW Vertical Dynamics Management, автомобилът предлага идеалната твърдост на окачването, базирайки се на скоростта на въртете на колелата, ъгъла на завъртане на волана, ускорението. Така се гарантира възможно най-доброто неутрализиране на накланянето на купето.
Но това окачване го има и сега, просто инженерите на BMW го доразвиват. В случая интересна е функцията за активиране на смяната на пътното платно с поглед, докато автомобилът се движи по магистрала чрез помощта на Highway Assistant.
В САЩ и Канада, вече и в Германия, предлаганият като опция Driving Assistant Professional, предлаган за новото BMW 5 Series Sedan, включва и Highway Assistant, който може да се използва до 130 км/ч. Интериорна камера следи поведението на водача и предлага първата в света възможност за смяна на лентата на движение с поглед. Поглеждайки в страничното огледало, водачът дава сигнал на системата да започне процес на престрояване в съседната лента.
Всичко това се случва автоматично, след като водачът потвърди, че иска маневрата да се извърши, а системата издава нужните предупреждения, ако условията са неподходящи. Този визуален жест замества предишното използване на мигача за подаване на такава команда, но може да бъде направено и чрез лоста за мигачите.
Производството на осмото поколение Серия 5 започва през лятото в Динголфинг, а на пазара моделът ще излезе през октомври.