Новият Volvo EX90 ще гарантира, че никой не е изоставен в колата

Специална редарна система ще сигнализира водача за хора или домашни любимци, останали в купето

,
Volvo 360c

Volvo

Н а 9 ноември ще видим новия Volvo EX90, електрическият флагман на марката, поемащ щафетата от ХС90.

Вече започнахме да ви разказваме за него. Компанията го представя и като най-безопасният автомобил в света, осван като суперлуксозен, удобен и технологичен. Типично за Volvo.

Сега Automotive News Europe вади на показ още един детайл - EX90 ще разполага с първата в света вътрешно-радарна система, предназначена да гарантира, че никой несъзнателно може да бъде изоставен в колата.

Звучи странно на първо четене. Но целта е да бъдат спрени смъртните случаи в автомобили, оставени от техните собственици за известно време, най-вече през лятото и зимата. В тях понякога има деца или възрастни хора и те се задушават от топлото или измръзват.

Според правителствена статистика повече от 900 деца са починали в САЩ при такива случаи от 1998 г. насам.

Дори едно дете е твърде много“, каза старши технически специалист на Volvo по предотвратяване на наранявания Лота Якобсон пред Automotive News Europe.

Няма статистика за Европа за броя на смъртните случаи при горещи или студени автомобили, казаха от Volvo. От компанията добавят, че системата ще върши работа и за изоставени домашни любимци. Те, най-малкото, могат да повредят салона.

За да предотврати това, EX90 ще включва сензори, интегрирани в конзолата над главата, на покрива и в багажника. Те могат да открият субмилиметрови движения.

Когато управляващият автомобила опитва да заключи колата, ще бъде известен, че е забравил някой вътре чрез активиране на радарната система. Колата ще остава отключена и ще сигнализира да проверите кабината.

Ако все пак шофьорът не обърне мнимание, климатичната система на автомобила може да остане включена. Това също може да помогне за намаляване на риска от хипотермия или топлинен удар.

Радарната система ще бъде в стандартното оборудване в EX90 във всички страни, където честотата от 60 гигахерца, използвана за решението, е одобрена за употреба в колите, каза Volvo.

Такъв е случаят на големи пазари като Германия, Швеция, Франция, Италия, Обединеното кралство, Испания и САЩ. Не и в Китай и Индия обаче. За тези пазари се търси друго решение.

Automotive news

безопасност Volvo EX90 Volvo