А бонаментът за услуги вече е нещо съвсем нормално в света на цифровите технологии. А от известно време и автомобилните производители експериментират с тази концепция, макар и да срещат критики от клиентите.
Идеята е шофьорите да плащат абонаментни такси, за да използват допълнителни функции и екстри в колите си. През 2022 г. BMW реши да експериментира с подхода, като предложи абонамент за използване на подгрева на седалките. След доста критики и недоволство, услугата беше премахната и който има инсталиран подгрев в колата си, може да го използва и без да плаща допълнително.
През 2021 г. Mercedes пробва друга идея с EQS. Задните колела на колата могат да завиват до 10 градуса. Ако си платим допълнително. В противен случай е 4,5 градуса. Друга идея беше в някои EQ модели да може да се абонираме за повече мощност.
В интервю за TopGear главният софтуерен директор на Mercedes Магнус Отсбърг коментира, че компанията е избрала нов подход. Той казва, че „философията Mercedes е да предлага луксозно и холистично изживяване, но няма да цедим клиентите за всяка стотинка“.
Също така допълва, че Mercedes и в момента има различни абонаментни пакети, които са на разположение, но целта не е да кара клиентите да се чувстват задължени да ги плащат, а и самите те не искат. Остбърг не навлиза в подробности дали компанията има по-различни идеи в тази сфера.
Той обаче отново подчерта друга позиция на компанията – няма да се върне към бутоните. „Да, в някои случаи най-бързият и лесен начин е въртящо копче. Следим данните. Ако имаме дублаж на бутон и дисплей и първият не се използва, го елиминираме“, казва Остбърг.