Mazda обяви, че бъдещите ѝ модели ще използват голяма част от системите и софтуерните разработки на Toyota. Двете компании ще си сътрудничат, като очакват това да доведе до спестяване на стотици милиони долари разходи всяка година, съобщава CarScoops.
Те ще споделят не само операционната система за инфотейнмънта, но и дисплеи, както и „компютъра“ на колите, прилежащи системи и дори окабеляването. Според информация на Nikkei Asia, електрически автомобили, които Mazda ще пусне от 2027 г. нататък, ще имат системи, които са 90% идентични на тези на Toyota.
Това не е първото партньорство между Toyota и Mazda. Двете компании работят заедно по различни проекти от доста време. През 2015 г. например започнаха да си споделят двигатели и задвижвания, а постепенно и все повече компоненти.
Mazda планира постепенно да електрифицира гамата си през следващите години. Компанията е подготвила поне седем електрически модела до 2030 г. Тя очаква те да генерират между 25% и 40% от световните ѝ продажби.
Mazda смята, че чрез новото решение, ще намали разходите за разработка на коли със 70-80%. Обикновено само за софтуерна разработка може да се похарчат около 2 млрд. долара годишно.
Същевременно разходите ще се покачват, защото технологии стават все по-важни за автомобилите. Според Boston Consulting Group, софтуерно дефинираните автомобили ще създадат потенциал за нови 650 млрд. долара стойност за бранша до 2030 г. Софтуерно дефинирани автомобили означават коли, в които софтуерът има много голяма роля за техните функции и възможности, включително системи за сигурност, асистиращи системи, автономия, забавления, мултимедия, интерактивност, изкуствен интелект и т.н.