М акар електромоторите да предлагат огромни предимства по отношение на моменталното разгръщане на въртящия момент, постигането на дълготрайна работа на електромобила на пикова мощност си остава предизвикателство. Mahle обаче твърди, че има решение на този пъзел.
Новият SCT E-motor “може да работи неограничено при високо натоварване”, твърди компанията. Това те са постигнали с нова концепция за охлаждане. Mahle казва, че използването на маслено охлаждане позволява на е-мотора да работи дълго време на високи обороти, докато компактният му дизайн значи, че той е лек, но може би още по-важно - евтин.
Освен отлични характеристики за охлаждане, моторът е така проектиран, че да работи най-ефективно в определен оборотен диапазон, който се оказва, че се постига при 90% от пиковото му натоварване. Това, твърди Mahle, ще го направи полезен за всякакво приложение: от спортни коли до търговски автомобили.
“Конструирането на големи електромотори, които предлагат пикова мощност за кратък период, е лесно. Това, което все още липсваше на пазара, бяха надеждни, но компактни електромотори, които не ограничават електромобилите в ежедневното им ползване,” казва Мартин Бергер, Вицепрезидент на Mahle. “Нашият нов SCT E-motor е решението.”
Mahle са заложили на концепцията за постоянно възбуден мотор, тъй като тя позволява постигане на компактни размери. Роторът също така не се нуждае от “напрежение за възбуждане”, което го прави ефикасен. Вместо това се използват неодимови магнити за генериране на магнитно поле мотора.
Компанията може да направи мотора и без магнити, ако цената и снабдяването със суровини не допада на клиента. Такъв мотор също е ефективен и няма части, които да се износват с течение на времето, но изисква повече място за монтиране.
Електромоторът е проектиран така, че да е солно мащабируем, т.е. да може да се монтира от е-скутери до индустриални машини.