Д оставчикът на части за автомобилната индустрия Schaeffler представи задвижващата си електрическа ос 4in1, която все още е в процес на разработване, но нея Schaeffler описва като най-модерната си задвижваща система за електромобили.
В допълнение към електромотора, електрониката и компонентите на трансмисията, които често се интегрират в един компонент, системата 4in1 включва блок за термичен контрол. Високата степен на интеграция има за цел да спести място и тегло, освен всичко друго. От компанията твърдят, че системата за термичен контрол е особено ефективна, позволявайки на електромобила да увеличи пробега, като освен това намалява времето за зареждане на батерията. Schaeffler казва, че системата 4in1 може да намали консумацията на енергия с до 14% чрез остатъчната топлина и СО2 термопомпа. Към това компанията твърди, че цената на системата е с 10% по-ниска.
Термо контролът в електромобила е много важен, тъй като остатъчната топлина от двигателя с вътрешно горене тук я няма, а топлината е много „ценна и оскъдна стока” в е-колата. Топлината е необходима, наред с други неща, за отопление на интериора или на батерията – за оптимизиране на пробега и бързото зареждане. Ако не може да се използва налична топлина, тя трябва да се генерира с енергия от батерията, което увеличава консумацията.
Тъй като тук са премахнати ненужни маркучи и кабели, загубата на енергия под формата на топлина е по-малка. „В допълнение към компактния дизайн, най-голямото предимство на системата 4in1 е оптимизираното взаимодействие на отделните подсистеми“, казва Йохен Шрьодер. По време на разработката инженерите вземат предвид както термичното поведение на отделните задвижващи компоненти, като електромотора или силовата електроника, така и най-ефективното управление на топлината на целия електромобил – за да не се губи остатъчна топлина от електромотора и силовата електроника през радиатор, а да се използва за отопление на интериора.