Луноходът на NASA ще разчита на батерии, задвижващи електрическите Hummer и Cadillac

Концернът General Motors се бори с Nissan за създаване на лунохода, с който американците отново да стъпят на спътника на Земята

луноход

Lockheed Martin

Nissan, който пръв заяви интереса си да разработи съвместно с компаниите Sierra Space и Teledyne Brown Engineering следващият LTV (Lunar Terrain Vehicle) за мисията на NASA до Луната, има сериозен конкурент в лицето на General Motors. В сътрудничество с аерокосмическия концерн Lockheed Martin, американците имат друга идея – те да дадат превозно средство за програмата Artemis, която трябва да върне американците на Луната.

Над половин век, след като Нийл Армстронг стъпи на Луната, следващото превозно средство, което ще проучва повърхността на естествения спътник на Земята, може да се задвижва от батериите, които ще са в основата за електрическата офанзива на General Motors на Земята, споделяйки офроуд качества с GMC Hummer EV.

Ако луноходът на GM и Lockheed Martin бъде избран, той ще играе основна роля за предстоящите мисии Artemis, целящи да върнат човека на Луната за пръв път от 1972 г. насам.

Предишният луноход също бе дело на GM, но тогава конструиран съвместно с Boeing. Наследникът му трябва да може да издържи поне 10 години на Луната, където да осигурява превоза на астронавтите от поредица мисии до Луната и обратно.

Първата мисия Artemis може да бъде стартирана още тази година, последвана от много по-комплексни мисии в течение на десетилетието.

Превозното средство трябва да функционира в температурни диапазони от 260 до -280 градуса по Фаренхайт (от 126 до – 137 градуса по Целзий), твърди Lockheed. На Луната се редуват 14 дни тъмнина и 14 дни светлина. Гравитацията е около 1/6 от земната, а абразивният лунен прах ще създава сериозни проблеми за облеклото на астронавтите и гумите на лунохода.

По-голямата част от виртуалните тестване за мисията на Луната са били създадени от GM за тествани на електрическия пикап Hummer EV. В основната си част той бе създаден чрез симулации по време на коронавирус пандемията през последните две години, което е почти двойно по-къс период от 3 или 4 развойни години за повечето автомобили.

Ще подложим нашите батерии Ultium на най-тежките условия, с които се е сблъсквала батерия за електромобил до момента. По този начин ще разберем как да контролираме нашите батерии и да се уверим, че ще могат да работят в тази среда, като продължат да предлагат автономност и надеждност. След това същите тези батерии ще бъдат вграждани в нашите продукти на Земята," казва говорителят на GM.

GM и Lockheed са проектирали лунохода си така, че да се движи по неравната повърхност на Луната, използвайки опита с офроуд качествата на Hummer.

Нещо повече, навигирането по лунната повърхност ще помогне на GM да развие технологията си за автономно управление на Земята. Днес автономните автомобили се движат на база съществуващи карти, докато на Луната това ще става чрез създаване на карта по време на самото движение.

Източник на статията: autonews.com