К итайският гигант CATL лансира бързозареждаща се LFP (литиево-желязо-фосфат) батерия. Компанията казва, че тя може да добави заряд за 400 км пробег в рамките на 10 минути. Не се казва на станция с каква мощност може да става това.
Масовото производство на батерията Shenxing се очаква в края на годината, докато електромобили, оборудвани с Shenxing ще се появят на пазара през първото тримесечие на 2024 г.
„Надяваме се чрез постоянна работа за подобряване на технологията е намаляване на разходите, Shenxing да стане стандартен продукт, наличен за всеки електрически автомибил”, коментира Гао Хан, главен технологичен мениджър на E-Car Business.
CATL прави всичко възможно, за да удържи лидерството в сферата на батериите за електромобили, изправяйки се пред предизвикателства като отслабено търсене и натиск за намаляване на разходите от автомобилните производители. Самите те се нуждаят от това, за да неотстъпват позиции в избухналата ценова война.
CATL, чийто най-голям клиент е Tesla, губи пазарен дял от BYD, може би основният конкурент на американската компания, който сам произвежда батериите за своите електрически модели. Играчи като Chongqing Changan Automobile и Guangzhou Automobile Group пък избират батериите на по-малки производители, за да намаляват разходите.