Т ехнологията пое огромна роля в дизайна на автомобила, което значи, ме интериорите се напълниха с дисплеи и сензорни повърхности. Шефът на дизайна на Hyundai, Хак Соо Ха, обаче смята, че все още има място за аналогови контролери.
По време на автомобилното изложение в Канада разговаря с Carscoops. Една от причините, заради които марката се заиграва с историята, създавайки ретро концепции, е да накарат дизайнерите да преосмислят как да комбинират дигиталните и аналогови функции.
Точно преди представянето на Pony, ние правехме автомобили за CES, а при автономните автомобили махате волана, изваждате това, което е автомобилно, и накрая получавате нещо, което просто изглежда като къща на колела,“ казва Ха. „Просто исках да внеса повече автомобилно вълнение в нашите интериори и автомобилния дизайн като цяло. Но знаете ли какво, всичко ставаше дигитално, със сензорни екрани и без бутони, а аз исках да смеся цифрово и аналогово заедно.“
Дизайнерът казва, че има смесени чувства относно сензорните екрани и изцяло цифровите интериори. Той коментира, че като дизайнер се интересува от новостите и трябва да е в крак с това, което е иновативно и свежо, но това не може да са единствените съображения.
Като автомобилен дизайнер трябва да вземете под внимание човешките фактори: ергономичност, безопасност“, казва той. „Хората са същества на навиците, така че когато промените нещата, хората се объркват, в извънредна ситуация може да изпаднат в паника, така че трябва да имате предвид всичко това.“
Но Ха смята, че все още има място за технологични интериори в автомобилите на Hyundai, но вярва, че технологията трябва да работи безпроблемно.
Ако използвате телефона си, за да осъществявате всякакъв вид комуникация, или използвате телефона си за навигация, или проверявате графика си, или следите къде трябва да отидете и къде трябва да бъдете, в минутата, в която влезете в автомобила с цялата тази информация, от решаващо значение е тя да бъде преведена безпроблемно в колата.”
Очевидно той смята, че физическите контролери са по-лесното за това средство.