П рез столетното развитие на двигателя с вътрешно горене, когато се преследваше по-висока мощност и по-голяма издръжливост, компаниите имаха лукса да постигат развитие и чрез метода проба-грешка.
Днес, в зората на електрическата мобилност, време за грешки просто няма, защото конкуренцията е жестока, а китайците надничат зад ъгъла. Тук надпреварата за повече мощност, пробег и издръжливост продължава да се води, но основния й фронт е по направлението литиево-йонни батерии. Но не само, защото всички искат да открият и първи да се възползват от благата на Светия Граал. За мнозина това е твърдотелната батерия.
А както добре знаем, опитът на наследствените автомобилни производители в над вековните си истории стигаше само до 12-волтовия акумулатор.
Затова сега всички те са зависими от Азия, а това не се харесва на никой от тях. Това е причината всеки да търси начин за постигане на независимост (дори и частична) по отношение на батериите.
Един такъв ход на BMW би могъл да е партньорството с базираната в Колорадо технологична компания Solid Power. Вчера баварците са подписали лицензионен договор с американската компания, според който ще получат права за собствено производство на твърдотелни батерии. Баварците възнамеряват да дублират пилотните производствени линии на Solid Power в свой завод в Германия и да започнат да произвеждат прототипни клетки. Solid Power ще си запази интелектуалните права върху технологията, свързани с химичния състав на електролита, който ще доставя на BMW, след като производителят изгради поточните линии и ги задвижи.
Баварците вече имат договор със Solid Power за доставка на готови твърдотелни батерии. Американската компания е сред производителите, които се опитват да създадат следващото поколение батерии за електромобили. Те трябва да решат проблемите, които имат настоящите литиево-йонни батерии.