Н а прага сме на женския месец и това винаги поражда жеги. Такива открай време е имало и по отношение на нежния пол и шофирането, къде безобидни, къде не толкова.
Сега нови данни показват, че на този етап няма голямо привличане между дамите и електрическите автомобили. И като имаме предвид, че изкуственият интелект още не ни е подчинил, разбирай не колите ни избират, а ние тях, ясно е кой е отговорен за привличането. Все още.
Според изследване на S&P Global Mobility за 2022 г., средно за индустрията купувачите на автомобили жени са 41,2%, но този процент пада до 28% за EV.
Tesla има най-добрия резултат при нежния пол като клиентела - 33,1%, над средното ниво с други думи. Polestar е втори с 24,7%, следван от Lucid с 19,5% и Rivian - 14,5%. Както се вижда, тук изследвани са компаниите, които правят само електромобили.
Тези стойности са сравними с резултатите за фирми за пикапи, ориентирани най-вече към мъжете, като Ram и GMC. Единствените марки с повече купувачи мъже, отколкото Rivian, са Bugatti и McLaren.
И за Rivian не е изненада, тъй като тази стартираща компания е фокусирана върху пикапи. Въпреки това дори Tesla Model Y, който е в сегмент, традиционно популярен сред жените (SUV), не се справя добре с 35% представителство сред жените.
Въпреки че не е ясно дали производителите на автомобили вече предприемат действия за справяне с казуса, директорът в S&P Global Mobility Марк Бланд признава, че данните повдигат въпроси. Той отбелязва, че жените са по-загрижени за пробега и безопасността, отколкото мъжете. Което предполага, че производителите трябва да направят „много повече, за да ги образоват“.
Решението на този проблем може да дойде от големите автомобилни компании, които ще трябва да поддържат сегашното си разнообразие, когато трайно навлязат в ерата на EV.
S&P Global Mobility прогнозира, че електромобилите вероятно ще съставляват 40% от общите продажби в САЩ до 2030 г., което повдига въпроси за това как купувачите ще реагират на тази нова реалност, включително различията между половете.