„Москвич“ има шанс да излезе на печалба, но заводът трябва да произвежда не по-малко от 40 000 автомобила годишно. Но Панайот Панайотов си го е казал, макар и по адрес на друго събитие: „мижав интерес“. Руснаците предпочитат западно и старо пред ново и китайско.
Плановете за 2024 г. са за производство на 30-35 000 автомобила, което означава, че марката ще остане на загуба.
Финансовият отчет на руския производител, цитиран от Интерфакс, показва ръст на нетната загуба на „Москвич“ за 2023 г. от 3,6 пъти до 8,6 млрд. рубли (172 млн. лева). Приходите са се увеличили с 59,2% до 57,5 млрд. рубли (1,150 млрд. лева). В доклада се посочва и друга цифра, общият дълг на компанията възлиза на 42,6 млрд. рубли (852 млн. лева), което е 2,5 пъти повече от предходната година.
Шефът на КамАЗ Сергей Когогин казва, че в завода се асемблират автомобили „не в обема на първоначалните разчети“, а китайската JAC, която дава автомобилите, на които се слага руска емблема, „далеч не е най-голямата корпорация в Китай“.
В завода в Москва се готвят да преминат към процес на пълно асемблиране на Москвич 3 и Москвич 3е. В момента там се събират колите от 50 части, но процесът ще стане към събиране на кола от 900 детайла.
През 2023 г. са реализирани мижавите 15 300 продажби от моделите 3, 3е и 6.