Audi се присъедини към експерименталната програма Digital Motorway Test Bad, в рамките на която властите изпитват технологии за обмен на информация между автомобилите и обекти от инфраструктурата. В бъдеще те може да намерят масово приложение при изграждането на пътната мрежа и да се използват от безпилотните автомобил.
Програмата бе лансирана по инициатива на Министерството на транспорта на Германия, местни IT компании и правителството на Бавария. На няколко участъка от магистрала A9, между Нюрнберг и Мюнхен, са монтирани сензори и предаватели, които помагат на автомобилите да „общуват“ по между си и с инфраструктурата.
Audi ще участва в шест проекта, три от които са насочени към технически решения, още толкова към комуникационните технологии.
„Възнамеряваме да се концентрираме върху създаването на нови материали, които ще отразяват по-добре вълните на радарите на по-големи разстояние, както и в лоши метеорологични условия. Освен това ще усъвършенстваме датчиците, които трябва да разпознават по-добре останалите автомобили. Накрая ще помогнем за създаване на технологична инфраструктура, която ще помага на безпилотните автомобили да се ориентират по-добре в пространството,“ обяснява Алехандро Вукотич, ръководител на отдела за разработване на системите за безпилотно управление на Audi.
Audi участва в проекта „Car2Infrastructure“, чиято цел е разработване на информационни пътни знаци, работещи в режим на реално време. „Онлайн знаците“, разчитащи на връзка с мрежата, ще предават информация за различни пътни ситуации, в това число задръствания, скоростни ограничения, ремонтни дейности. Инженерите на Audi са разработили универсален интерфейс, който може да работи с различни информационно-развлекателни системи. Данните постъпват постоянно в облачно хранилище на Audi, след което се предават към автомобила.
Информацията ще може да се предава по стандарта LTE-V, което е полезно за районите, където няма покритие на мобилни оператори. От Audi заявяват, че, благодарение на LTE-V, автомобилите ще може да обменят информация между тях и да се предупреждават за опасности, например за заледен път. Освен това, транспортните средства ще могат да образяват автоколони, което ще позволи да се движат в условия на по-ниско съпротивление на въздуха, което ще намали разхода им (а водещият?).
Четете още:
Патентни изображения разкриват новия Volkswagen Touareg
Първият в историята на Mercedes пикап ще се появи този месец