С лед 27 години и 1,2 млн. продажби, новият Discovery продължава наследството, оставено му от предходните четири поколения: SUV със 7 места, изключителна проходимост и функционалност.
Дизайнът на новия модел е използвал характеристики от концепция Discovery Vision Concept, показана през 2014 в Ню Йорк. Запазените характеристики на дизайна включват стъпаловидната линия на покрива, която отличава всяко от четирите предишни поколения на Discovery. Тя оптимизира пространството за главата на пътниците, пътуващи на третия ред седалки. Новият модел също разчита на амфитеатрално разположение на седалките в Discovery, при което всеки ред седалки е разположен по-високо от предния.
При размер от почти 5 метра (4970 мм), новият Discovery предлага пълнораммерни 7 седалки, а не конфигурация 5+2, както повечето конкуренти. Всичките три реда седалки се предлагат с отопление - отопление и охлаждане за 1-вия и 2-рия ред, а масажната функция се предлага за водача и пътника отпред. Технологията за автоматично регулиране на височината на достъпа Auto Access Height снижава автомобила с до 40 мм, когато пътниците се готвят да влязат или излязат от автомобила.
Пътният просвет е 283 мм (по-висок с 43 мм), а максималната дълбочина на газене от 900 мм (увеличение от 200 мм) поставя Discovery в свой собствен клас. Системата с много режими Terrain Response 2 на Land Rover оптимизира редица настройки, от чувствителността на педала на газта до характеристиките при смяна на предавките, за да отговори на условията на шофиране с едно завъртане на въртящия се селектор - и дори може автоматично да избере оптималната настройка, ако водачите не са сигурни кой е най-добрият избор. При спряване с особено труден терен функцията All-Terrain Progress Control (ATPC) може да бъде програмирана автономно да поддържа подходяща ниска скорост, избрана от водача.
Новият Discovery се задвижва от икономична гама четири- и шестцилиндрови, бензинови и дизелови двигатели на Jaguar Land Rover, всички съчетани с 8-степенна автоматична скоростна кутия ZF. Най-долу е позициониран нов 4-цилиндров, 2,0-литров дизелов двигател Ingenium Td4 със 180 к.с. Следва Ingenium Sd4 с двоен турбокомпресор произвежда 240 к.с. и впечатляващ въртящ момент 500 Нм. Шестцилиндровата дизелова мощност идва от Td6, 258 к.с., който предоставя 600 Нм въртящ. За клиентите, които предпочитат бензин, модерният 3,0-литров двигател V6, Si6, с компресор суперчарджър и 340 к.с. предоставя 450 Нм въртящ момент.
Първите доставки на модела са планувани за началото на 2017 г., като базовата цена на автомобила започва 97 000 лв. с ДДС.
Четете още:
Няма заместител на работния обем: 3-цилиндровите двигатели излизат от употреба
Сексапил и супер коли на календара Мис Тунинг 2017
Бензинът ни е скъп? Вижте къде са най-евтините и най-скъпите горива в света