Melkus RS 1000 е произведен в изключително ограничена серия от 101 бройки. Всички те са сглобени в Дрезден, Източна Германия, под строгия поглед на състезателния пилот Хайнц Мелкус между 1969 и 1979 г.
Наричат го „Ferrari-то на Съветския блок“ заради приликата с легендарното Ferrari 250 GTO. Формата на фаровете, калниците, дори линията на покрива – всички те са вдъхновени от италианския супер автомобил.
Приликите с една от най-ценните колекционерски находки свършват до тук. Защото RS 1000 се задвижва от 1,0-литров, 2-тактов(!), 3-цилиндров двигател със 70 к.с., взет от Wartburg 353. И звукът му е същият.
Той е свързан с 5-степенна скоростна кутия, изпращаща невероятната мощност към задните колела. Някои екземпляри са оборудвани с гигантски 1,2-литров мотор, който осигурява на автомобила максимална скорост от 175 км/ч.
Мощността може и да е смешна, но Melkus е доста напред в инженерно отношение. Купето на автомобила е изработено от фибростъкло, поставено върху традиционна рама с ролбар, вграден в челното стъкло. Благодарение на тази проста конструкция, теглото на RS 1000 е само 680 кг.
И да не забравяме, че тази интерпретация на GTO е с летящи врати.
Двигателят в този автомобил наистина предизвиква само усмивки, същото може да се каже и за ускорението до 100 км/ч от 12 секунди. Но поставени в контекста на 1,0-литров, 2-тактов, 3-цилиндров двигател, ускорението си е доста добро.
Интересното е, че от тези 101 бройки е имало дори състезателни версии, чийто двигател е модифициран да генерира „цели“ 118 к.с. за максимална скорост от 210 км/ч.
Любопитното е, че през 2009 г., по време на Автомобилен салон Франкфурт, бе показан RS 2000, наследник на оригинала. Три години по-късно компанията е обявена в несъстоятелност, като така историята й отново приключва, 30 години след като за пръв път изчезва от полезрението през 1986 г.
Вижте още: