Легендарен тунер на Mercedes банкрутира

Carlsson няма късмет и при новия си собственик – историята на компанията може би приключва

Пламен Георгиев,
Mercedes Benz SL 600 V12 Carlsson

, Bring a Trailer

Mercedes-Benz SL 600 V12 Carlsson

Т унингът в днешно време е изключително доходоносен бизнес, ако си под шапката на голяма компания (или поне имаш много тесни връзка с производителя, примери: AMG, Brabus), но съдбата на Carlsson е съвсем друга. Както съобщава Auto Motor und Sport, изглежда, че настоящият собственик вече не се интересува от бизнеса с тунинговане на автомобили. Корейският доставчик на автомобили Sambo Motors купи немското ателие през 2015 г., когато Carlsson беше в несъстоятелност.

Братята Ролф и Андреас Хартге основават компанията през 1989 г. под името Carlsson Automobiltechnik. А то идва от шведския рали пилот Ингвар Карлсон, който почина през 2009 г. на 62-годишна възраст. Бившият пилот на Mercedes дълго време е съветник на компанията. През 2007 г. братята Хартге продават компанията на Матиас Алберт, а през май 2012 г. базираната в Хонг Конг Zhongsheng Holding поема 70% от акциите.

През май 2015 г. Carlsson е принуден да подаде молба за фалит. Помощ идва от южнокорейския автомобилен доставчик Sambo Motors, който поема компанията, преименува я на Carlsson Fahrzeugtechnik и премества централата в Саарлуис през 2016 г.

Основният бизнес на Carlsson е разработването на тунинг компоненти за модели на Mercedes. Това включва джанти, аеродинамични елементи, контролни блокове на двигателя и механична настройка на двигателя. Carlsson участва и в състезателни серии като 24-часовото състезание на „Нюрбургринг”, VLN Endurance Championship Nürburgring и рали Дакар. Carlsson C25, базиран на Mercedes SL 65 AMG (серия R 230), е един от легендарните модели на тунера.

Очевидно по искане на Sambo Motors, Carlsson се отдалечи от този основен бизнес: бе основана дъщерната Carlsson Peninsula, която се занимаваше с доработване на Hyundai и Kia.

Отдалечаването от Mercedes очевидно не е помогнало на Carlsson. Бизнесът е спрян, сайтът също. Наличностите от джанти и аеродинамични компоненти са продадени, както и автомобилите в шоурума в Саарлуис. Sambo Motors все още държи правата върху търговската марка и преговорите с потенциални купувачи продължават.

Carlsson веднъж беше изпаднал в състояние на неплатежоспособен през 2015 г., сега южнокорейският собственик, който ръководи бизнеса оттогава, изглежда вече не се интересува от тунинга на Carlsson. Преминаването от моделите на Mercedes към автомобили Hyundai и Kia не можа да спаси бизнеса. Дано разговорите за продажба на правата върху името на тунера излязат успешни и се намери нов, по-далновиден собственик, защото тунинг на Hyundai и Kia… кой се интересува от такова нещо.

тунинг Carlsson