Д а избереш правилното име за нов модел определено не е лесна задача. Някои го правят перфектно, раждат се имена, които придобиват легендарен статус, но други се провалят чутовно.
Тук няма да наблягаме на еволюцията на автомобилните имена. Всеки знае за примери в двата края на спектъра – от Mustang до Pajero. Но ние ще ви представим автомобил, за който малцина подозират, но името на който са чували безброй пъти в кино диалозите между латиноамериканци.
Името на този автомобил е Laputa. Малкият модел се появява в гамата на Mazda през 1999 г., а последната му актуализация е през 2003 г., но на пазара е цели седем години. Името обаче остава в историята.
Подобно на повечето т. нар. kei cars, които дължат своята популярност на малките си размери и ниска цена, Laputa също предлага компактни размери. За задвижване се използва 658-кубиков мотор, предлаган в атмосферна и турбо версии.
Моделът започва живота си като Suzuki Kei, който също не може да се похвали с креативност в името си, но Mazda надминава много други. Тъй като двете компании работят в тясно сътрудничество, Mazda има правото да продава модела на Suzuki, слагайки му своята емблема и ново име.
Единственото нещо, което трябва да направят, е да му сложат име. И, хоп: Laputa.
Явно японците не са счели за необходимо да проверят какво значи това на испански, все пак този език говорят стотици милиони по света. Затова кръщават автомобила си „проститутката”, ако сложите един спейс след първите две букви.