„Кортеж“ продължава до 2029 г., ще има коли и за „обикновените“ руснаци

Пламен Георгиев,
defaultimg

netinfo

В началото на седмицата Денис Мантуров, министър на промишлеността и търговията на Руската федерация, заяви, че от средата на 2018 г. ще може да бъдат закупени първите 250-300 автомобила от проекта „Кортеж“.

Всичко започна на 5 декември 2014 г., когато бе подписан договорът (№14411.1616717.20.02) за създаването на „Кортеж“. Според него до 31 декември 2016 г. трябва да е готова ЕМП (Единна Модулна Платформа). В хода на предишните две години обаче договорът бе олекотен откъм крайните срокове, като последният анекс (№9 от 25 януари 2016 г.) дава поредната отсрочка: в края на 2016 г. проектът не трябва да е напълно завършен, а само да се предоставят на поръчителя прототипи от серия А за лимузина, всъдеход и миниван, както и прототипи от серия В (готови за тестова или вече тествани) на базов седан.

Сроковете на лансиране на моделите предвиждат лимузината да е готова до 31 декември 2017 г., а останалите модели през 2019 и 2020 г.

Става ясно още, че се предвижда разработване на V6 дизелов двигател за SUV модела, но той е плануван за 2021 г.

Моделната гама е разделена на три серии: President, Ursus и Cosmo. Последните две трябва да се продават на всички желаещи и ще бъдат произвеждани в тираж от 8800 бройки на година, докато VIP-автомобилите няма да са в серия от повече от 500 бройки.

Към момента всички сили са насочени към лимузината, което е повече от очаквано. Предполага се, че новият президент на Русия (всеки може да се предположи кой ще е той) трябва да седне в нея в средата на 2018 г., когато ще се проведе церемонията по встъпването му в длъжност.

Интересно е, че за пръв път се споменава за UAZ Line с годишен обем от 22 000 машини. Това би трябвало да е проектът УАЗ 3170, който към момента е замразен, тъй като липсват средства.

Любопитна е датата EOP (End of production) - 2029 г. Това обаче не означава, че това ще е краят на жизнения цикъл на платформата ЕМП, която вероятно ще се използва значително, значително по-дълго време.

Може да се предположи, че проектът към момента се свежда до президентската лимузина и някакво ограничено количество седани на цена между 20 – 25 млн. рубли. Всъдеходите и минивановете ще са много ограничени като тираж и ще бъдат предназначени за гаража на руската охранителна служба ГОН (Гараж с особено предназначение).

Четете още:

Миниванът от проекта „Кортеж“ прилича на катафалка

„Шерп“ с втори модел, ще се изнася за капиталистическа Америка

Източник на статията: Vesti.bg

руски автомобили любопитно автомобили Кортеж