Б езбройните драми, които Мъск преживя около сагата Twitter, повдигат един въпрос: решаващ ли ще е този автогол за крайния резултат? Към момента отговорът е по-скоро положителен, но милиардерът е доказвал не един и два пъти, че може да излиза от подобни тежки ситуации.
На тази към момента изглежда много сериозна, а очевидно Мъск не бе подготвен за нея. След като уволни огромен брой служители и ръководни кадри още при поемането на контрола върху компанията, Илон постави ултиматум на останалите: или се обричате на яко бачкане, или си заминавате.
Явно и за отговора на бе готов, защото се предполага, че около 1000 – 1200 от останалите служители са взели 3-месечното обезщетение и са напуснали. Така заканата, че „само изключително представяне” ще им даде място в Twitter очевидно не е изиграла очакваната от него роля.
When your team is pushing round the clock to make deadlines sometimes you #SleepWhereYouWork https://t.co/UBGKYPilbD
— Esther Crawford ✨ (@esthercrawford) November 2, 2022
Но пък от неволите на Мъск (тези с отлива на рекламодатели няма да ги споменаваме) ще се възползват други. Единият такъв играч е Jaguar Land Rover. Компанията обяви, че е направила нов портал за набиране на персонал от напусналите или уволнени от Twitter специалисти. Британската компания, собственост на индийския концерн Tata, търси 800 служители за офисите си във Великобритания, САЩ, Ирландия, Индия, Китай и Унгария.
Търсят се специалисти, които да помогнат в сферата на автономното управление, изкуствения интелект, облачния софтуер, електрификацията, обработката на данни.
Сега е моментът, в който автомобилната индустрия може да „напазарува” висококвалифициран персонал, тъй като Meta, компанията-майка на Facebook планира да съкрати около 11 000 работни места, първата подобна акция в историята й. Към тях добавяме и около половината персонал на Twitter.
Jaguar Land Rover иска да се фокусира върху електрификацията, дигиталните услуги и преноса на данни, затова се нуждае от „свежа кръв”. Jaguar трябва да стане изцяло електрическа компания до 2025 г., а JLR да постигне въглероден неутралитет до 2039 г.