П резидентът на САЩ е най-влиятелната фигура в света и съответно една от най-застрашените. Затова нивото на сигурност, което службите трябва да гарантират, е от сферата на холивудските филми, а в някои отношения дори и те не могат да пресъздадат всичко.
Една от причините е, че най-важните подробности, съвсем логично, са обект на най-висока степен на квалифицирана информация. Достъп до тях имат само малцина. Това се отнася и за президентската лимузина, която естествено е най-сигурният и добре защитен автомобил в света.
Особено голяма рядкост е лимузината да бъде видяна, още повече отблизо или пък да се докосне до нея. А пък да не говорим да ти дойде на гости „на колела“. Джей Лено обаче получи тази привилегия, като лимузината посети личния му гараж заедно с двама души от Сикрет Сървис (реално цял екип, но само двама застават пред камерата), които познават колата най-добре – един от механиците и един от шофьорите.
Те ни дават безпрецедентно близък (и все така завоалиран в мистерия) поглед към автомобила. Той е известен с прозвището „Звяра“, но всъщност това не е официалното му име. Всъщност колата се казва „парадна лимузина“, тъй като прозорците са по-високи, за да могат хората да виждат президента.
Произведена е от General Motors (GM). И макар да има емблема на Cadillac, от Сикрет Сървис предпочитат да казват, че е „произведена да прилича на Cadillac”. Тя е огромна във всяко отношение – дори гумите, които могат да устоят на „много неща“, са с размерите на такива за автобус.
Джантите са тайна. Това, което се вижда, всъщност са стандартни тасове, умишлено избрани да придават по-нормален вид на колата.
Интериорът остава строга тайна, но от Сикрет Сървис разкриват, че таблото е сходно с това на някои модели на Cadillac. Това е третото поколение на лимузината, като те се сменят на около 8 години. Първата президентска лимузина всъщност е била конфискуваната бронирана лимузина на Ал Капоне. След това властите решават да направят по-специфичен автомобил. Толкова специфичен, че след края на употребата им, биват унищожавани, а няколко броя се пазят за обучение на агентите.
Разработката им разбира се, също протича няколко години, като Сикрет Сървис казват своите изисквания от гледна точка на сигурността и техническите характеристики, но дизайнът е дело на GM.
Повечето от възможностите на колата остават тайна. Знае се, че тя може да предпази президента от почти всякакви инциденти и е проектирана така, че да го закара на безопасно място възможно най-бързо. Противно на външния си вид, всъщност е доста бърз автомобил.
Но не е и всесилен. Представителите на Сикрет Сървис споделят две свързани и любопитни истории. Колата използва обикновено гориво и може да се зарежда на бензиностанция. Разбира се, тя пристига предварително преди президента и го очаква на терен.
При едно такова посещение, вечерта преди пристигането на президента, зареждат от обикновена бензиностанция. Оказва се обаче, че горивото е било компрометирано заради обилни порои, които са наводнили и резервоарите на бензиностанцията. Така „Звярът“ е бил „нахранен“ със смес от гориво и вода и разбира се, е отказал да работи.
Наложило се бързо да бъде докарана резервна лимузина (обикновено винаги пътуват „минимум по две“). Вече е рано сутрин и колата се отправя към летището да посрещне президента. Тогава се оказва, че задната врата не може да се затвори правилно. Механикът е трябвало да вземе част от повредената кола и да я смени на другата, като е имал няколко минути преди президентът да слезе от самолета.
Затова и възможно най-много елементи са стандартни, за да могат да се ремонтират бързо, лесно и да не е скъпо. Разбира се, най-секретните неща са много специфични. Сред тях са дебелите стъкла, които не се свалят. Специалните врати, които много тежки и със специални механизми, за да могат да се движат от агентите и др. Самите агенти предпочитат просто да казват, че е „направена така, че да е здрава“.