В ече е официално, BYD Dolphin идва в Европа това лято, доставките започват през последното тримесечие на годината. Електромобилът ще струва между 29 990 и 37 740 евро.
Базовата версия Active комбинира мотор със 70 kW и LFP Blade Battery с капаците 44,9 kWh. Версията Boost използва същата батерия, но мощността е 130 kW. Вариантите Comfort и Design разчитат на 150 kW мощен електромотор, но LFP батерията вече е с капацитет 60,4 kWh.
Първоначално BYD ще предлага версиите с голямата батерия в Европа, вариантите Active и Boost ще дойдат през първото тримесечие на 2024 г.
Китайците дават на своите модели пробег от 310 до 427 километра (WLTP), в зависимост от версията. Всички те са оборудвани с „високоефективна топлинна помпа”. За нея твърдят, че повишава термалната ефикасност през зимата с до 15%.
Що касае зареждането, по-голямата батерия може да се зарежда с до 11 kW (AC) и 88 kW (DC). На DC зарядно, от 30 до 80% заряд в батерията се пълни за около половин час. По-малкият вариант може да се зарежда не зарядно със 7 kW (AC) и 60 kW (DC). Във втория случай зареждането от 30 до 80% също отнема около половин час (28 мин). Интересното е, че BYD не дава обичайното в случая време от 10 до 80%.
Иначе „Делфинът” е дълъг 4,29 м, широк е 1,77 м и е висок 1,57 м, междуосието му е 2,77 м. Багажникът е с обем 345 литра.
BYD Dolphin е оборудван с технология Vehicle-to-Load (V2L), което значи, че електромобилът може да отдава енергия с 3,3 kW, като така се превръща в мобилна електроцентрала.
Китайците наскоро обявиха стъпването си на пазарите във Франция и Италия, където ще предлага Atto 3 и Han. Във Франция, както и на останалите европейски пазари, а именно Норвегия, Швеция, Дания, Финландия, Исландия, Нидерландия, Белгия, Люксембург, Великобритания, Ирландия, Дания, Австрия, Испания и Португалия - BYD продава и големия електрическия SUV Tang.