К итайската автомобилна индустрия изпревари Япония като най-голям износител на автомобили в света, благодарение най-вече на износа към Русия и Мексико. Но Европа е следващата голяма цел пред Китай. Сега, след като BYD обяви, че ще строи завод в Унгария, става ясно, че Chery също има апетит към Европа, така че атаката няма да е само отвън, а и отвътре.
Chery дори обмисля да прави автомобили в два завода, един във Великобритания, един на континента, които могат да заработят преди края на десетилетието, пише Financial Times. Шефът на марката в Обединеното кралство, Виктор Жанг, казва пред изданието, че той иска да повтори успеха на Hyundai и Kia, които бяха непознати в страната до края на 80-те години, но сега държат почти 10% от продажбите във Великобритания.
Honda се изтегли от Великобритания през 2022 г., затваряйки завода си в Суиндън заради Брекзит, BYD също отхвърли възможността за завод по същата причина. Но решението на Обединеното кралство да напусне ЕС сякаш не плаши Chery, които смятат, че размерът на пазара – 2 млн. нови автомобила годишно – е достатъчен фактор за производство на Острова. В този завод ще се произвеждат автомобили с десен волан за местния пазар и Северна Ирландия, както и потенциален износ на коли за Южна Африка, Австралия и Нова Зеландия. Втория завод на континенталната част на Европа ще е за автомобили с ляв волан.
Тази пролет Chery ще въведе на британския пазар марката си Omoda (създадена през 2022 г.), а примуим гамата на Jaecoo (марка, създадена през 2023 г.) ще я последва няколко месеца по-късно.
Шефът на британското подразделение на Chery не е притеснен от започналото разследване на ЕС срещу китайските марки заради нелоялна конкуренция в следствие на сериозни държавни субсидии.
„Не мисля, че просто се опитваме да изплашим другите с най-ниската цена, това не е нещо, което искаме да направим“, казва Жанг пред FT. „Просто искаме да представим добри продукти с добра марка.“