Само дни след като Великобритания прие нови, по-ранни срокове за пълната забрана за продажбите на нови коли с ДВГ, властите на страната размислиха. Решението очаквано предизвика силно недоволство в бранша, а бизнес секретарят Джонатан Рейнолдс обяви, че е „притеснен от това как работят в момента наследените закони“, съобщава Autocar.
Затова британското правителство започва разговори с автомобилните производители в търсене на по-добро решение. Компаниите ще могат да предложат своите идеи през следващите седмици, а правителството иска да излезе с готово предложение през януари.
Засега Рейнолдс не дава индикации какви може да са промените. Със сигурност забраната за коли продажба на нови коли с ДВГ от 2030 г. ще остане. Правителството не иска да отстъпи, но уточнява, че такава забрана ще е само за коли без електрификация, т.е. ДВГ в хибридна конфигурация ще може да се продава.
„Разбираме колко сериозна е ситуацията и че трябва да се действа бързо… Знаем, че искате яснота, затова ще ускорим консултациите и ще ви дадем представа за посоката и ви уверяваме, че ще получите отговорите преди да дойде време да взимате решения през януари“, казва Рейнолдс.
И макар той да не дава насоки какво ще предложат, част от изказването му подсказва: „Ще направя всичко възможно, за да се уверя, че EV-та ще се произвеждат тук във Великобритания. Бъдещето на EV в страна не трябва да бъде негативна история. Трябва да бъде положителна, тъй като продуктите са чудесни“, казва секретарят.
В момента мандатите за EVв страната предвиждат постепенно увеличение на продажбите на тези коли за сметка на ДВГ. За 2024 г. е заложено компаниите да реализират 22% продадени електрически коли от общия си брой продажби. Реално обаче се очаква да се достигне 18,5%.
Мандатите залагат постепенно увеличение на дела, като до 2030 г. той да е 80%. И още – компаниите, които не са ги изпълнили, могат да бъдат глобявани сериозно за всяка продадена кола, която не е електрическа и е над квотата.